Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Pelancaran SUV Elektrik Kia EV9: Jarak Lebih 500KM & 7 Tempat Duduk

SUV Elektrik Terbaru dari Kia: EV9 Menawarkan Prestasi & Inovasi yang Hebat, 500KM Jarak, Pengisian Pantas, & 7 Tempat Duduk untuk Generasi Masa Hadapan

Pengenalan

Kami di Gohed Gostan berbangga untuk berkongsi butiran mengenai Kia EV9, SUV elektrik baharu dengan reka bentuk dan teknologi dalam industri automotif yang menyegarkan. Ini adalah langkah penting dalam transformasi jenama ke arah penyedia penyelesaian mobiliti mampan dalam era elektrifikasi.

Spesifikasi dan Prestasi

Berasaskan Pelantar Modul Elektrik Global (E-GMP) yang berinovasi, Kia EV9 menawarkan prestasi yang atletik dan menyasarkan jarak elektrik WLTP lebih dari 541km. Sistem pengisian 800 volt yang sangat cepat membolehkan kereta diisi dengan tenaga yang mencukupi untuk menggerakkan kenderaan sehingga 239km dalam kira-kira 15 minit.

Dari segi reka bentuk, Kia EV9 terserlah dengan falsafah ‘Opposites United’. Reka bentuk ‘Bold for Nature’ ini mencerminkan gabungan elemen semula jadi dan moden, dan memainkan peranan penting dalam reka bentuk SUV ini.

Luar dan Dalam

Dengan jarak roda 3,100mm dan saiz keseluruhan 5,010mm, EV9 memberikan kehadiran yang mempesonakan. Ia juga berukuran 1,980mm lebar dan 1,755mm tinggi, memberikan rupa yang mengagumkan.

Bukan sekadar pencapaian, Kia juga komited untuk menjadi peneraju dalam mobiliti mantap dengan matlamat mencapai status neutral karbon menjelang 2045. EV9 membawanya ke tahap yang lebih tinggi dengan menggunakan bahan mesra alam di seluruh kenderaan.

Konfigurasi Kuasa

Kia EV9 menawarkan pelbagai pilihan konfigurasi kuasa menggunakan bateri generasi keempat jenama itu. Varian AWD dilengkapi dengan dua motor elektrik yang mengeluarkan kuasa 283kW dan tork gabungan 600Nm, membolehkan Kia EV9 mencapai kelajuan 0 hingga 100 km/j dalam hanya 6 saat.

Keselesaan dan Keselamatan

Sebagai kenderaan keluarga, Kia EV9 menawarkan pelbagai ciri ADAS termasuk Remote Smart Parking Assist 2. Ia juga dilengkapi dengan sensor ultrasonik untuk mengesan halangan, memastikan keselamatan semua penumpang di dalam kereta pada setiap masa, dan membuat setiap perjalanan lebih selesa dan mudah.

Dari perspektif dalaman, Kia EV9 menawarkan pengalaman pemanduan yang selesa dan bersambung untuk sehingga 7 penumpang, dengan keupayaan menunda yang mengagumkan, pengecasan pantas 800v DC dan pam haba untuk panduan cuaca sejuk.

Kia EV9 merupakan langkah utama ke arah mobiliti elektrik yang kukuh, menawarkan kedua-dua inovasi dan reka bentuk yang menarik. Persoalannya sekarang, adakah dia akan datang ke Malaysia tidak lama lagi? Kami akan terus mengikuti perkembangan ini dan membawakan anda berita terkini.

Previous post

BMW Malaysia Lancar iX M60 Elektrik Sepenuhnya, Harga RM630,800

Next post

Mitsubishi ASX 2023: Adakah Ia Akan Kembali ke Malaysia?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *