Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Kia EV9 Diperkenalkan Sebagai Kenderaan Elektrik 3 Baris Pertama Jenama

Kia EV9 ialah lelaran terbesar E-GMP setakat ini.

Kia Corporation telah memperkenalkan SUV perdana elektrik tiga baris pertamanya, Kia EV9, menampilkan gabungan unik penggayaan berani dan keanggunan canggih di dalam dan luar. EV9 mewakili langkah penting ke hadapan dalam perjalanan Kia ke arah menjadi penyedia penyelesaian mobiliti mampan. Dengan falsafah reka bentuk ‘Opposites United’, EV9 dengan mudah menggabungkan aura keupayaan lasak yang tidak diragui untuk semua keadaan dengan ketenangan EV canggih yang membuka laluan baharu untuk reka bentuk SUV elektrik masa hadapan.

Reka Bentuk Luaran: Membuka Laluan Baharu untuk Reka Bentuk SUV Elektrik Masa Depan

Reka bentuk luaran Kia EV9 dipandu oleh falsafah reka bentuk ‘Opposites United’ jenama, yang memberi inspirasi kepada gabungan unsur-unsur dari dunia semula jadi dan material. Hasilnya ialah kenderaan yang dengan mudah menggabungkan aura keupayaan lasak yang tidak diragui untuk semua keadaan dengan ketenangan EV canggih yang membuka laluan baharu untuk reka bentuk SUV elektrik masa hadapan.

2024-Kia-EV9-1.0

Bahagian hadapan EV9 dilambangkan dengan garisan ringkas yang jelas dan permukaan badan, diserlahkan oleh ‘Digital Pattern Lighting Grille’ dan lampu hadapan menegak yang menarik. Tanda tangan EV9 ‘Digital Tiger Face’ memberikan rupa dan rasa yang berwawasan dan futuristik.

‘Digital Tiger Face’ menampilkan dua kelompok lampu kiub kecil dalam bodywork bersebelahan dengan setiap lampu depan. ‘Lampu siang (DRL)’ yang inovatif EV9 mencipta pengalaman pencahayaan baharu dan menyampaikan corak pencahayaan animasi yang canggih yang akan menandakan ‘Digital Tiger Face’ Kia untuk model EV masa hadapan jenama itu.

Side profile Kia EV9 dengan mudah menggabungkan identiti SUV yang kukuh dan tidak boleh dipertikaikan dengan kecekapan aerodinamik yang luar biasa. Struktur fender segi tiga dinamik dan geometric wheel arche yang sangat jelas digabungkan dengan badan fiuslaj, menyatukan unsur poligon menjadi struktur padu yang memberikan rupa yang tegas.

Reka Bentuk Dalaman: Ruang Sosial Baharu dengan Keselesaan dan Teknologi yang Dipertingkat

Falsafah reka bentuk Kia ‘Opposites United’ ‘Technology for Life’ memastikan bahawa hanya teknologi dan inovasi yang menggalakkan interaksi positif dan intuitif antara manusia dan mesin dicipta, merealisasikan kemungkinan baharu untuk mobiliti. Nilai-nilai ini telah memainkan peranan penting dalam penciptaan bahagian dalam EV9. Mereka telah membolehkan pereka Kia mengutamakan ruang, keselesaan dan teknologi untuk semua penumpang, membayangkan semula apa yang boleh ditawarkan oleh SUV keluarga.

Dibina di atas Electric Global Modular Platform (E-GMP) Kia, jarak roda EV9 yang panjang, beltline rendah dan seni bina kenderaan elektrik rata sepenuhnya telah memudahkan penciptaan ruang yang luas untuk semua penghuni untuk berhubung dan berehat dengan keselesaan gaya ruang istirahat di ketiga-tiga baris kerusi. Ditawarkan dalam kedua-dua format enam dan tujuh tempat duduk, Kia menangkap maklum balas daripada keluarga untuk menilai konfigurasi dan ciri tempat duduk bagi memastikan EV9 memberikan kesaksamaan ruang, keselesaan dan pengalaman untuk semua penghuni tanpa meletakkan semua tumpuannya pada pemandu.

Di seluruh kabin yang luas, ringan dan lapang, Kia EV9 merangkumi reka bentuk ringkas yang elegan, berkualiti premium, dan sangat mesra pengguna. Papan pemuka panoramik yang terbuka dan terapung memanjang dari stereng ke tengah kenderaan, dengan dua skrin sentuh 12.3 inci disepadukan dengan satu paparan segmen 5 inci untuk meningkatkan pengalaman digital. Konsol tengah dilengkapi dengan pilihan storan yang mencukupi, termasuk petak luas yang terletak di pangkalannya, manakala pintu konsol tengah direka untuk menambah kehalusan keseluruhan ruang dalaman.

Paparan lanjutan paparan audio-visual, navigasi, dan telematik (AVNT) definisi tinggi Kia EV9 mencipta pengalaman yang kaya dan mengasyikkan, meningkatkan keupayaan penghuni untuk terlibat dan berinteraksi dengan dunia digital dengan lancar.

Di bawah skrin AVNT, pelbagai butang sentuh tersembunyi menyediakan fungsi start/stop bersama AVNT dan kawalan heating, ventilasi, dan air conditioning (HVAC).

Previous post

BYD Sekali Lagi Menjadi Jenama EV Terlaris Di Thailand

Next post

Mercedes-Benz GLC Coupé Serba Baharu Dilancarkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *