Motosikal / Lain Lain Roda

Pengemaskinian Menarik Pada Model Berjaya Global Royal Enfield 650 Twins

Empat Warna Baharu Yang Menakjubkan pada Interceptor 650 dan Dua Tona Baharu pada Continental GT 650: Kemaskini Ergonomi dan Fungsi Menambah Pengalaman Menunggang

Bermula 11 Julai 2023, peminat motosikal di seluruh dunia akan mendapat lebih banyak sebab untuk menyukai motosikal kembar Royal Enfield yang berjaya besar, Interceptor 650 dan Continental GT 650. Dikenali kerana pengalaman menunggang yang autentik dan menyeronokkan sejak pelancarannya pada tahun 2018, kedua-dua model ini akan menerima pelbagai warna baharu dan penambahbaikan pada ciri-ciri ergonomi dan fungsional.

Interceptor 650 akan ditawarkan dalam empat warna baharu, termasuk dua varian hitam total – Black Ray & Barcelona Blue – dan warna dwi kustom baharu – Black Pearl, dan Cali Green dalam siri warna padat. Pilihan cat baharu ini akan menyertai pilihan yang popular di kalangan komuniti seperti Mark 2, Sunset Strip dan Canyon Red.

Bagi Continental GT 650, Royal Enfield memperkenalkan dua versi baharu hitam total: Slipstream Blue dan Apex Grey. Warna-warna ini akan ditawarkan bersama-sama dengan warna yang disambut baik seperti Mr Clean, Dux Deluxe, British Racing Green dan Rocker Red.

Semua warna baharu ini akan datang dengan ciri-ciri ergonomi dan fungsional seperti keselesaan tempat duduk yang ditingkatkan, suis baharu, port pengecasan USB dan lampu besar LED yang baharu. Varian hitam total baharu pada Interceptor dan Continental GT akan menampilkan enjin dan bahagian ekzos yang berwarna hitam. Penampilan ini menambah estetika motosikal, menyatu dengan cassisnya dan menjaga tumpuan pada tangki bahan bakarnya untuk tampilan yang pasti akan membuat hati berdegup kencang dan kepala berpusing.

Yang menjadikan motosikal ini lebih menarik adalah roda cast aloi dan tayar tubeless yang akan menjadi standard pada varian hitam total dari Interceptor 650 dan Continental GT 650.

Mr. Rewi Hamid Bugo, Pengerusi Didi Group disebut berkata, “Saya sangat gembira untuk memperkenalkan varian baharu yang sangat ditunggu-tunggu dari 650 Twins Royal Enfield kepada pelanggan kami yang cerewet. Kemaskini yang dimasukkan dalam varian ini benar-benar luar biasa, menetapkan penanda aras baru dari segi kuasa, prestasi, dan pengalaman memandu secara keseluruhan. Kami juga ingin mengumumkan bahawa kami akan melancarkan model motosikal baharu Super Meteor 650 pada September 2023.”

Menyuarakan pendapat tentang pengenalan warna baharu 650 Twin motorcycles, Anuj Dua, Ketua Bisnes APAC, Royal Enfield, berkata, “Interceptor 650 dan Continental GT 650 telah menerima baik dari peminat di seluruh dunia. Kami yakin bahawa warna baharu, terutama varian hitam total dengan aloi, pasti akan memberikan lebih banyak sebab kepada pelanggan untuk menunggang motosikal ini, sementara peningkatan fungsi baru akan menambah pengalaman memandu yang menyeronokkan dan menyenangkan.”

Royal-Enfield-JB-Opening-IMG_8615-Large

Sejak pelancarannya pada September 2018, 650 Twins telah diterima dengan sangat baik oleh peminat motosikal di seluruh dunia dan telah memainkan peranan penting dalam ekspansi dan kejayaan global jenama itu dalam beberapa tahun terakhir. Interceptor 650, sebuah roadster quintessential, telah meninggalkan tanda dalam hati peminat otomotif di seluruh dunia dengan memenangi beberapa anugerah seperti ‘Motosikal Retro Tahunan’ MCN, dua kali berturut-turut. Continental GT 650 telah berkembang menjadi lambang budaya perlumbaan kafe di seluruh dunia dan telah berada di garisan hadapan memupuk budaya dan komuniti motosikal di India.

Pelbagai 650 Twins yang telah dinaiktaraf kini boleh ditempah di semua kedai Royal Enfield di Malaysia mulai 11 Julai 2023. Harga bermula dari 33700 ringgit untuk Interceptor dan 35600 Ringgit untuk Conti GT 650.

Previous post

Kereta Elektrik MG: Pelancaran di Malaysia Dengan Berjaya?

Next post

Geely Catatkan Jualan Sihat Melalui Permintaan EV dan Kenderaan Hibrid

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *