Bisnes

Clyde Cheng, Presiden Baharu Great Wall Motor ASEAN, Menguatkan Kepimpinan xEV

Clyde Cheng Dilantik Sebagai Presiden Baharu Great Wall Motor ASEAN: Memacu Pertumbuhan Kuat di Wilayah ini dan Menguatkan Visi Energi Baharu Great Wall Motor

Great Wall Motor (GWM), sebuah syarikat teknologi pintar global terkemuka, telah melantik Encik Clyde Cheng sebagai Presiden baharu Great Wall Motor ASEAN. Dengan kepimpinan Encik Cheng, GWM telah mengalami pertumbuhan yang hebat, terutama dalam pasaran Rusia yang berkembang pesat, menjadikannya salah satu operasi global syarikat yang paling menguntungkan. Pelantikan penting ini menandakan era baharu yang menarik untuk GWM di wilayah ASEAN, kerana visi strategik dan kepakaran tiada bandingannya bertujuan untuk mendorong syarikat ke pencapaian yang lebih hebat di masa hadapan dan terus memperkukuhkan visi tenaga baharu GWM dan jejak globalnya di wilayah ASEAN.

GWM-ORA-Good-Cat-Offer-2.1

“Kami sangat terhormat dan bersemangat untuk menyertai Great Wall Motor ASEAN. Pelantikan ini datang pada masa yang menarik kerana kami mengukuhkan kedudukan xEV kami dan mengembangkan kehadiran kami di wilayah ASEAN melalui rencana 6+3 ASEAN kami yang bercita-cita tinggi. Tujuan kami adalah untuk lebih memperkukuhkan jejak kami di dua negara tambahan, iaitu Singapura, Vietnam, dan Indonesia, di samping pasaran kami yang sedia ada yang adalah Thailand, Laos, Malaysia, Kemboja, Brunei, dan Filipina. Bersama-sama dengan pasukan berbakat di GWM, kami akan menggunakan komitmen kami terhadap inovasi, kualiti, dan kepuasan pelanggan untuk memacu jenama ini ke ketinggian baharu dan menyampaikan produk dan pengalaman yang luar biasa kepada pelanggan kami yang dihormati,” kata Encik Cheng.

Menyertai GWM pada tahun 2002, Encik Cheng membawa pengalaman yang kaya dalam industri automotif ke posisi baharu ini. Sepanjang tempohnya, beliau telah memegang berbagai peranan eksekutif. Pada tahun 2019, Encik Cheng memegang peranan sebagai Pengurus Umum Timbalan dan Naib Presiden di Haval Russian Company, di mana beliau memimpin usaha pemasaran dan penjualan, mencapai kejayaan luar biasa di pasaran Rusia dan menjadikannya sebagai salah satu pasaran luar negara GWM yang paling berjaya. Pada Februari 2023, Encik Cheng kembali ke ibu pejabat dan mengambil alih posisi sebagai Pembantu kepada Ketua Pegawai Pertumbuhan (CGO), memainkan peranan penting dalam memajukan arah pemasaran kumpulan dari peringkat wilayah, rangkaian, operasi pengguna, dan pengurusan yang berkaitan dengan insurans.

GWM-Rayong-Haval-10000-Units-4.0

Setelah dilantik sebagai Presiden Great Wall Motor ASEAN dengan Thailand sebagai negara strategik penjualan dan pengeluaran xEV dan hub eksport serantau, Encik Cheng berkata, “Ini adalah peluang yang menarik untuk menyumbang kepada industri automotif yang dinamik di Thailand dan wilayah ASEAN yang lebih luas”. Di sisi lain, Malaysia sebagai pasaran xEV baharu yang penting lainnya, GWM menerima kumpulan pertama pelanggan berpendapatan tinggi di sana sejak pelancaran rasmi ORA GOODCAT pada November lalu. Encik Cheng juga menyatakan bahawa, berbanding dengan pasaran xEV yang lebih matang di Thailand, Malaysia sedang melalui suatu tempoh transisi hijau. GWM Malaysia secara proaktif bekerja sama dengan kerajaan untuk menggalakkan orang ramai menerima xEV, bukan sahaja dari segi memperkaya keragaman produk, tetapi juga berusaha lebih keras dalam membina ekosistem xEV yang lebih sihat. “Dengan kedudukan strategik GWM sebagai pemimpin xEV dan keadaan pasaran yang menguntungkan, Thailand menawarkan potensi besar untuk pertumbuhan pasaran xEV. GWM berkomitmen untuk memperkukuhkan kedudukannya sebagai pengeluar automotif terkemuka dan pemimpin xEV, dan saya yakin pendekatan inovatif kami, falsafah yang berpusat pada pengguna, dan dedikasi untuk kecemerlangan akan memacu kejayaan kami di pasaran yang berkembang ini,” beliau menekankan.

Mr.-Clyde-Cheng_02

Dengan kehadiran global dan komitmen terhadap inovasi, GWM telah mengukuhkan kedudukannya sebagai jenama automotif terkemuka di seluruh dunia. Kisah kejayaan GWM meliputi pelbagai pasaran, dan penjalarannya ke wilayah ASEAN tidak terkecuali. Untuk mengukuhkan kepimpinan xEV kami tahun ini, GWM telah melancarkan strategi ‘ONE GWM’, yang bertujuan untuk membangun jenama dalam semua aspek di peringkat global. Strategi ini merangkumi inisiatif pemasaran yang komprehensif, strategi komunikasi yang berkesan, dan penubuhan rangkaian rakan kongsi yang kuat di pasaran global.

Previous post

Manjakan Audi Anda: Kempen Servis Baharu untuk Semua Pemilik Audi di Malaysia

Next post

Tempahan Tesla Model Y Kini Dibuka Di Malaysia Bermula Harga RM199,000

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *