Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Kemasukan HAVAL H6 ke Malaysia pada 2024 dengan Harga Jualan Menarik

Ketibaan HAVAL H6 menandakan peningkatan pesat dalam pencerobohan kereta ‘China’ ke pasaran, bersiap sedia untuk menjadi pilihan pertama pengguna.

Dalam arena automotif yang sentiasa berubah, kehadiran HAVAL H6 ke pasaran Malaysia pada tahun 2024 menandakan satu lagi tonggak penting dalam evolusi industri kenderaan di negara ini. Sebagai produk terbaru dari Great Wall Motors (GWM), HAVAL H6 tidak hanya membawa inovasi teknologi terkini tetapi juga menetapkan satu lagi tanda aras untuk harga jualan yang mengejutkan dalam kategori kereta hibrid plug-in (PHEV).

HAVAL H6, dengan teras ‘perisai’nya, memperkenalkan bateri kuasa yang direka untuk mengurangkan risiko keselamatan melalui bekas keluli berkekuatan tinggi, reka bentuk penebat haba dan perumahan keselamatan berkekuatan tinggi. Dibangunkan dengan sistem transmisi hibrid basah Direct Hybrid Transmission (DHT) L.E.M.O.N., kenderaan itu mampu beroperasi dalam enam mod kuasa yang disediakan, memastikan kecekapan kuasa optimum pada setiap masa.

Selain itu, HAVAL H6 PHEV membuktikan komitmen GWM terhadap transformasi kuasa baharu dengan keupayaan perbatuan yang lebih baik dan penjimatan bahan api yang lebih baik. Melalui penambahbaikan dan inovasi berterusan, HAVAL menawarkan bukan sahaja prestasi tinggi dan penggunaan bahan api yang rendah dan jimat tetapi juga, pemanduan yang selamat dan cekap.

Perkembangan HAVAL H6 dan model tenaga baru lain seperti HAVAL Jolion HEV menandakan langkah besar GWM dalam industri automotif global. Kejayaan produksi 10,000 unit H6 HEV dan JOLION HEV di kilang Rayong, Thailand, menegaskan lagi keupayaan dan keberhasilan HAVAL dalam memenuhi permintaan pasaran yang semakin meningkat untuk kenderaan hijau.

Pengenalan teknologi L.E.M.O.N DHT by GWM, yang merupakan sistem hibrid petrol-elektrik yang sangat bersepadu, bersama-sama dengan penubuhan ekologi rantaian bekalan bersepadu dalam bidang teknologi kuasa hidrogen, menunjukkan visi GWM yang berpandangan jauh dalam memacu industri automotif ke arah masa hadapan yang lebih hijau dan lebih mampan.

Pelaburan berterusan GWM dalam penyelidikan dan pembangunan (R&D) tenaga hijau dan bersih, termasuk penglibatan dalam kitar semula bateri melalui SVOLT, mengukuhkan kedudukan syarikat sebagai pemain utama dalam membina industri automotif rendah karbon global.

Terus-Terang

Walaupun ketibaan HAVAL H6 di Malaysia menjanjikan kemajuan dalam teknologi dan kemampanan, adalah penting bagi pengguna dan pengkritik untuk menilai dengan teliti aspek seperti harga, prestasi dan keselamatan. Walaupun inovasi dan langkah hijau GWM patut dipuji, pemahaman mendalam tentang cara model ini akan bersaing dalam pasaran yang semakin sesak dengan pilihan PHEV adalah penting. Membandingkan HAVAL H6 dengan pesaingnya bukan sahaja dari segi teknologi dan ekologi tetapi juga dalam konteks nilai jualan yang ditawarkan kepada pengguna Malaysia akan menjadi penentu utama kejayaannya di pasaran tempatan.

Previous post

Peugeot 508 SW HYBRID 2024: Inovasi Masa Depan di Malaysia?

Next post

Kenaikan Kos "Bahan Api" bagi Pemilik PHEV & EV Akibat SST

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *