Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Great Wall Motors Melancarkan EV Pertama Mereka Di Malaysia – Ora Good Cat.

Great Wall Motors mengumumkan strategi jangka panjang mereka untuk Malaysia diacara pelancaran Ora Good Cat.

Update: Harga di website mereka ialah RM 139,800 untuk model 400 Pro dan RM 169,800 untuk model 500 ultra.

Great Wall Motor Ada Perancangan Besar Untuk Malaysia. Selepas berbulan-bulan mengusik, konglomerat automotif besar China itu melancarkan produk pertama mereka secara sendiri di negara ini. Jenama GWM termasuk Haval, Tank, Ora, Wey dan GWM Pickup. Sebelum ini, produk Haval dijual melalui peniaga tempatan Go Auto.

Dengan pelancaran Ora Good Cat di Malaysia, GWM memulakan perjalanan baharu di negara ini. The Good Cat telah diperkenalkan di Thailand dan telah memperoleh lebih 5,000 pengguna dalam tempoh setahun. Sebelum pelancaran Good Cat di Malaysia, lebih 100 unit telah ditempah walaupun harga belum diumumkan.

Rancangan Masa Depan Great Wall Motor Untuk Malaysia

Sebelum melancarkan Ora Good Cat hari ini, Presiden GWM Wilayah ASEAN Elliot Zhang Jiamin menyebut rancangan syarikat itu untuk Malaysia. Dalam tempoh 3 tahun akan datang, GWM Malaysia menyasarkan untuk memperkenalkan 9 kenderaan merentas pelbagai jenamanya ke negara ini. Apatah lagi, GWM juga menyasarkan untuk memulakan kilang pemasangan tempatan seawal 2023. Menurut Encik Zhang, operasi CKD mereka di sini akan menjana lebih 2,000 pekerjaan di negara ini.

GWM bercadang untuk melancarkan 15 ‘unified multi-form stores’ di Malaysia yang akan meliputi 70% daripada ibu kota negara dan di mana 90% daripada jangkaan demografi pembeli kereta mereka berada. 5 perkongsian pengedar sah pertama akan dimuktamadkan pada Disember 2022.

GWM-Ora-Good-Cat-Launch-1.0

GWM juga akan bekerjasama dengan rakan kongsi pengecasan tempatan untuk menambah baik infrastruktur pengecasan negara. Perkongsian ini akan merangkumi pengecas mudah alih dan rumah percuma yang disertakan bersama Ora Good Cat. Ia juga akan diperluaskan untuk memasukkan pengecas kedai rakan kongsi, stesen pengecas destinasi dan banyak lagi.

Tentang Elliot Zhang Jiamin, Presiden GWM Wilayah ASEAN

Elliot Zhang Jiamin ialah Presiden Great Wall Motor Wilayah ASEAN. Berpangkalan di China, Zhang menyelia dan mengurus operasi utama GWM, dan memacu pengembangan perniagaan merentas semua pengeluaran, jualan dan pemasaran di Malaysia, Thailand, dan pasaran ASEAN yang akan datang.

Dengan pengalaman berdekad-dekad dalam industri automotif, Zhang telah meluangkan banyak masa untuk memfokuskan pada membangunkan beberapa bidang utama seperti R&D automotif, pembuatan, rantaian bekalan serta jualan dan pemasaran. Di antara pencapaiannya yang terdahulu, Zhang mengetuai GWM kepada pertumbuhan jualan tahun ke tahun sebanyak 7.85%, yang memperoleh kedudukan teratas jenama itu dalam jualan domestik dan eksport China selama 23 tahun berturut-turut. Misi beliau seterusnya adalah untuk memastikan GWM menjadi pengeluar automotif terkemuka di rantau ini.

Previous post

Konsep Body Kit Mitsubishi Xpander Mendapat Perhatian Ramai

Next post

Apakah Sebenarnya Kereta Rasmi Yang Datuk Seri Anwar Ibrahim Tolak?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *