Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Acara Kereta & Motosikal Merdecars! Di Lokasi Baru 16 September 2023

Peminat Kereta dan Motosikal Malaysia Bersiap-sedia untuk Acara Merdecars! di Lokasi Baru, Segambut Rest and Service Area (SEGAR), Berlangsung pada Malaysia Day 2023 dengan Penyertaan RELA

Bagi peminat kereta dan motosikal Malaysia, getarkan diri anda untuk acara MerdeCars! yang akan berlangsung pada bulan September ini.

Sebuah pasukan acara bertemu kereta baru telah mengubah permainan pada awal tahun ini dengan pertemuan Cars & Coffee mereka yang santai pada Hari Buruh di tempat letak kereta Bamboo Hills. Acara tersebut telah menarik ramai kaki kereta dan peminat yang menarik walaupun dengan pembiayaan yang terhad. Selain itu, peserta telah berkelakuan dengan sangat baik dengan mengawal tingkah laku seperti revving enjin, ‘pop-bang’ dan tingkah laku bising dikawal rapi oleh penganjur.

Kini, pasukan Cars & Coffee Malaysia kembali untuk pusingan kedua dan kali ini mereka membawa acara ke tahap baru dan menangani kekurangan dari pusingan pertama.

Acara mendatang mereka, “Merdecars!” merupakan acara pameran kereta & motosikal yang akan berlangsung pada 16 September, Hari Malaysia 2023. Ini akan menjadi acara sepanjang hari dari pukul 7 pagi hingga 10 malam. Acara ini bertujuan untuk menjadikannya  ‘cheap and cheerful’, dan kini ditempatkan di bawah perlindungan dan berskala lebih besar dengan penglibatan RELA untuk organisasi dan keselamatan yang lebih baik.

Oleh sebab itu, mereka telah memilih lokasi acara baru – Segambut Rest and Service Area (SEGAR) oleh Ekovest di sepanjang lebuh raya DUKE.

SEGAR terletak bersebelahan dengan United Point Mall dan boleh diakses melalui Lebuh Raya DUKE dari kedua-dua arah (Jalan Duta atau Kepong). Ia terletak di bawah Lebuh Raya DUKE dan kini hanya diduduki oleh sebuah pusat pemasangan RFID.

Terdapat dua tahap untuk tempat letak kereta ini. Tahap 1 akan digunakan untuk pertemuan Kereta yang santai. Tahap 2 adalah kawasan pentas utama untuk Kereta Pameran.

Tingkat bawah menampilkan ruang legar berhawa dingin untuk penjual F&B menyediakan ruang rehat yang selesa untuk peserta.

Bagi mereka yang berminat untuk menyertai (jumpa /papar / jual): Car Meet + 1 Tiket Percuma = RM30 (siapa cepat dia dapat)

Pameran Kereta + Sehingga 2 Tiket Percuma = RM50

Pameran Motosikal + 1 Tiket Percuma = RM30

Jualan But Kereta + 1 Tiket Percuma = RM50

Penjual Ruang Legar (10ft by 10ft) – RM100 setiap gerai

Jualan But Kereta + 1 Tiket Percuma – RM50 setiap kereta

Bagi mereka yang berminat untuk menghadiri MerdeCars sebagai tetamu: Tiket Masuk – RM10 setiap orang, percuma untuk kanak-kanak bawah umur 12 tahun

Siapa yang perlu dihubungi? Hubungi Bo untuk beli tiket di 0126326606 atau hubungi Cars & Coffee Malaysia melalui laman FB mereka. Peluang penajaan dan kerjasama juga terbuka untuk perbincangan.

Previous post

Hyundai IONIQ 6 Bakal Memasuki Pasaran Malaysia

Next post

Kereta Elektrik MG: Pelancaran di Malaysia Dengan Berjaya?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *