Promosi / Tawaran / Peraduan

Pesta ‘Gen H’ Honda Malaysia: Menyebarkan Kegembiraan Teknologi e:HEV

Merangkumi ‘Honda, Hibrid, dan Hype’, Pesta ‘Gen H’ membuka jendela ke masa depan Honda

Hari ini kami mempunyai berita terkini dan menggembirakan dari Honda Malaysia. Mereka baru saja melancarkan ‘Pesta GEN H’, satu acara yang mewakili ‘Honda, Hibrid dan Hype’. Tujuannya adalah untuk membagikan kegembiraan dan kelebihan teknologi hibrid mereka dengan rakyat Malaysia, agar lebih ramai orang dapat memahami dan merasai keunggulan teknologi e:HEV yang ditawarkan dalam barisan Honda di Malaysia.

Pesta ‘Gen H’ ini akan dipenuhi dengan pelbagai aktiviti yang menarik seperti permainan pesta, arcade, test drives, bengkel, bazaar makanan dan minuman gaya hidup, kolaborasi seni graffiti dengan seniman tempatan, dan juga area interaktif yang penuh dengan aktiviti yang menyeronokkan. Masuk percuma, ya! Berikut adalah jadual lokasi acaranya:

  • 3 hingga 4 Jun 2023: Taman Linear, Taman Desa Tebrau, Johor Bahru (10 pagi hingga 10 malam)
  • 10 hingga 11 Jun 2023: Juru Auto City, Penang (11 pagi hingga 11 malam)
  • 17 hingga 18 Jun 2023: Tempat Letak Kereta Stadium Bukit Jalil C, Kuala Lumpur (10 pagi hingga 10 malam) – Grand Finale!

Lagu tema kita hari ini adalah “Honda Hybrid dan Hype”, dan tak ada yang lebih tepat daripada perkataan-perkataan dari Pengarah Urusan dan Ketua Eksekutif Honda Malaysia, En. Hironobu Yoshimura. Menurut beliau, Honda Malaysia adalah perintis dalam memperkenalkan teknologi hibrid kepada rakyat Malaysia 19 tahun yang lalu. Dengan reaksi positif terhadap teknologi IMA, Honda terus memperkenalkan Sport Hybrid i-DCD pada tahun 2017 dalam model City dan Jazz yang memberikan nilai yang sepadan, menyeronokkan untuk dipandu dan berorientasikan prestasi, menjadikan teknologi ini lebih mudah diterima oleh pasaran tempatan.

Hari ini, teknologi hibrid telah berevolusi dengan signifikan. Dengan teknologi e:HEV, sistem hibrid dua motor memberikan prestasi yang kuat dan efisien, sambil menjaga DNA ‘suka memandu’ Honda. Pertama kali diperkenalkan kepada rakyat Malaysia pada tahun 2020 dalam Honda City, powertrain 1.5L e:HEV telah menjadi pemangkin penting dalam industri automotif kita.

Sejak pelancaran ketiga-tiga varian e:HEV, Honda Malaysia telah menjual lebih dari 2,800 unit City, lebih dari 1,600 unit City Hatchback dan lebih dari 2,600 unit HR-V. Pada November 2022, Honda Malaysia melancarkan powertrain e:HEV 2.0L yang canggih dalam model Civic, ini sebenarnya telah memperkaya segmen C di Malaysia dengan teknologi hibrid paling maju dan penawaran fitur yang terkini.

Melihat kejayaan ini, tak hairanlah Honda Malaysia begitu bersemangat untuk membagikan kegembiraan teknologi hibrid mereka melalui Pesta ‘Gen H’. Jadi, jangan lepaskan peluang ini untuk menikmati pengalaman menyeronokkan sambil belajar lebih banyak tentang teknologi e:HEV.

Bagi yang berminat untuk mendapatkan lebih banyak maklumat mengenai ‘Pesta GEN H’, sila lawati Laman Web Rasmi Honda yang dipautkan di sini. Sampai jumpa di sana, ya!

Previous post

SISMA Auto Membuka Pusat 3S BYD Terbesar

Next post

Kendaraan BAuto di 1Utama: Lihat Mazda, Peugeot dan Kia Sekali

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *