Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Honda HR-V Turbo \\ Pilihan Crossover Tahunan VOTY 2023

Banyak Crossover Sudah Muncul Tiba, Tapi Honda HR-V Turbo Berjaya Mencuri Hati

Crossover Of The Year VOTY 2023

Banyak crossover telah tiba di Malaysia, tetapi Honda HR-V Turbo berhasil mencuit hati kami dan layak menerima anugerah VOTY dalam kategori ini.

Anugerah Crossover Tahunan VOTY kami kali ini jatuh kepada Honda HR-V Turbo dengan enjin 180 hp dan penampilan yang menawan. Honda HR-V generasi sebelumnya merupakan kejayaan besar, mendorong jenama ini maju di Malaysia dan meninggalkan pesaing-pesaingnya ternganga. Dengan generasi terkini ini, Honda telah mengukuhkan kedudukan mereka di pasaran dan mencipta kenderaan yang lebih mewah untuk orang ramai.

Sekarang, HR-V menawarkan pelbagai jenis tenaga dalam pasaran, dari model 1.5L naturally-aspirated  yang melayani golongan yang berjimat-cermat hingga model e:HEV hybrid untuk golongan yang pro-alam sekitar.

Pilihan kami untuk Crossover Tahunan VOTY 2023 secara khususnya ditujukan kepada model Turbo, yang berjaya menjadi ‘sleeper’ yang sempurna pada tahun 2023. Dari luar, ia tampak diskrit dan matang. Namun, jika anda menemui jalan lurus yang indah, ia adalah kereta yang sangat menyeronokkan untuk dipandu keras.

Mengenai Anugerah Kereta Tahunan Allianz DSF.my (VOTY), ini adalah acara anugerah kereta pertama dan satu-satunya di Malaysia yang tidak memberikan anugerah berbayar dan tidak mengenakan sebarang bayaran kepada pemenang atau jenama yang menyertai. Pemenang dibenarkan menggunakan logo acara VOTY secara percuma dalam semua bahan pemasaran mereka. Peserta acara bahkan tidak dikenakan bayaran untuk tempat duduk mereka di acara penganugerahan. Semua pengeluar kereta yang beroperasi di Malaysia dijemput untuk menyertai tanpa sebarang bayaran. Yang perlu mereka lakukan adalah membenarkan hakim kami memandu uji kenderaan mereka yang layak.

Kenderaan yang dicalonkan mesti telah dilancarkan di Malaysia dalam 12 bulan terakhir dan tidak boleh dicalonkan jika hanya facelift minor (kit badan, stiker, peningkatan roda, dll). Semua penilaian adalah bebas dan dilakukan melalui undian sebelum pemenang dipilih. Pengeluar kereta tidak diberitahu jika mereka menang atau tidak sebelum acara tersebut.

Previous post

Vespa Primavera Color Vibe: Pecutan Warna Di Jalan Raya!

Next post

Perodua Alza // Pemenang Tertinggi Anugerah Kenderaan Tahunan VOTY 2023!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *