Berita Auto

Honda HR-V Semua Baharu Sudah Terima 23,000 Tempahan

Ini beberapa sebabnya kami rasa mengapa Honda HR-V baharu ini laris macam goreng pisang panas.

Pada 2015 apabila Honda Malaysia melancarkan generasi kedua HR-V, mereka mengambil keputusan berani untuk meletopkan segmen yang pada masa itu, sangat kecil.

HR-V cepat menjadi kegemaran ramai dan menjelang 2021 terdapat lebih 110,000 unit beroperasi di seluruh Malaysia.

HR-V generasi kedua pula bukan saja berjaya di Malaysia kerana sejak ianya mula dijual di Jepun pada akhir 2013 dengan nama Vezel (HR-V), gabungan unik gaya, ruang dan keserbabolehan SUV kompak ini melonjakkannya ke puncak carta jualan Jepun. Di Eropah ia dijual sebagai HR-V seperti di Malaysia.

Selepas menjual lebih 96,000 unit dalam satu tahun (2014) di Jepun dan menjadi SUV kompak kegemaran negara, Vezel meneruskan kejayaannya dengan menjadi kereta terlaris dalam kategori SUV sejak 18 bulan lalu.

Jadi, mengapakah lebih 23,000 rakyat Malaysia tergesa-gesa menempah HR-V generasi ke-3 yang serba baharu ini dalam masa beberapa minggu sahaja?

Baiklah, satu-satunya sebabnya adalah kerana tarikh akhir tempahan bebas cukai SST yang berakhir pada 30 Jun dan ini mendorong ramai rakyat Malaysia kelas pertengahan untuk membeli kenderaan baharu untuk menikmati penjimatan cukai jualan itu.

Kedua, terdapat permintaan tinggi daripada pemilik semasa HR-V yang telah menunggu model baharu untuk menukar HR-V lama mereka. Masanya tepat dan sebagai bonus, HR-V lama mereka mempunyai harga terpakai yang tinggi.

Akhir sekali, dan tidak lupa, terdapat keinginan yang kuat untuk memiliki SUV sukan yang sangat bergaya ini yang telah mendapat berdozen ulasan hebat serantau mengenai reka bentuk, penjana kuasa dan kesesuaian, kemasan dan binaan kabin yang berkualiti.

Dengan pelancaran model baharu yang menarik ini, Honda Malaysia menyasarkan untuk menjual 1,600 unit sebulan.

Sebuah SUV kompak yang sebenarnya yang tiada tandingan dalam reka bentuk luarannya, ruang dalaman serta rangkaian kuasa canggih, All-New HR-V dijangka menarik keluarga muda bandar, profesional dan sesiapa sahaja yang mencari kenderaan bergaya dengan ciri canggih yang sesuai dengan gaya hidup harian mereka.

HR-V serba baharu ditawarkan dalam lima warna, Ignite Red Metallic, Meteoroid Grey Metallic, Platinum White Pearl, Lunar Silver Metallic dan Ruse Black Metallic.

Harga HR-V serba baharu ialah RM114,800 untuk 1.5L, RM129,800 untuk 1.5 Turbo E, RM134,800 untuk 1.5T V dan RM140,800 untuk versi e:HEV RS.

Untuk maklumat lanjut tentang HR-V serba baharu ini, pelanggan boleh mengunjungi mana-mana pengedar sah Honda di seluruh negara atau menghubungi nombor Bebas Tol Honda di 1-800-88-2020 atau layari www.honda.com.my

Previous post

Volkswagen Golf R-Line CKD Berharga RM169,990

Next post

Ferrari 296 GT3 Didedahkan: Sebuah Kereta Lumba GT Baharu Dari Maranello

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *