Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Audi Lancar Tujuh Model Elektrik e-tron di Malaysia

Rangkaian Audi e-tron: Prestasi Terbaik dan Keunggulan Teknologi Elektrik, Harga Bermula Dari RM383,990

Dalam langkah yang menandakan komitmen Audi dalam memperkenalkan kenderaan elektrik (EV) yang inovatif dan mewah kepada pasaran Malaysia, PHS Automotive Malaysia (PHSAM) dengan bangganya melancarkan tujuh model elektrik sepenuhnya Audi e-tron hari ini. Model-model ini, termasuk SUV, sportback, dan coupé empat pintu, memperlihatkan reka bentuk yang menarik dan prestasi unggul yang mengukuhkan kedudukan Audi sebagai pemimpin masa depan dalam industri automotif.

Q8 e-tron SUV, sebagai model utama, menampilkan reka bentuk aerodinamik yang sangat efisien dan memberikan jarak hingga 582 km. Ruang dalaman yang luas dan pengecasan yang lebih padu menjadikannya SUV premium yang sempurna. Dalam varian Q8 e-tron advanced 50 quattro dan Q8 e-tron S line 55 quattro, keselesaan duduk kelas pertama dan keluasan ruang penumpang belakang hingga 1,725 liter memastikan pengalaman pemanduan yang mengagumkan.

Q8 e-tron Sportback, dengan siluet yang lebih sporty dan reka bentuk aerodinamik yang elegan, menawarkan kecekapan aerodinamik yang luar biasa tanpa mengorbankan gaya dan keselesaan. E-tron GT coupé, yang memenangi anugerah, menggambarkan interpretasi semula gran turismo yang klasik dengan reka bentuk emotif dan teknologi revolusioner. Dengan tiga varian, iaitu RS e-tron GT ikonik, e-tron GT quattro dengan Dynamic Package, dan e-tron GT quattro, jentera ini menawarkan prestasi pemanduan dinamik yang luar biasa berkat teknologi pacuan semua roda quattro elektrik yang revolusioner.

Untuk memudahkan pelanggan, Audi menawarkan harga jualan yang dicadangkan bagi rangkaian model e-tron ini. Harga bermula dari RM383,990 untuk Q8 e-tron advanced 50 quattro dan berakhir pada RM807,990 untuk varian RS e-tron GT. Dengan harga yang kompetitif, Audi menawarkan kualiti dan keselesaan tanpa kompromi.

Momentum jualan kenderaan elektrik di Malaysia semakin meningkat berkat insentif kerajaan dan kerjasama industri yang bertujuan mencapai sasaran 1.5 juta EV di Malaysia menjelang tahun 2040. Audi memahami pentingnya peralihan ke mobiliti elektrik dan telah menyediakan pelbagai kemudahan kepada para pemilik e-tron. Setiap model e-tron dilengkapi dengan Sistem Pengecasan Compact e-tron yang mudah alih, membolehkan pengguna mengecas di mana-mana sahaja dengan kemudahan dan kecekapan yang tinggi. Sebagai manfaat tambahan, pemilik juga akan menerima kredit JomCharge bernilai RM1,000 secara percuma selama setahun.

PHSAM juga menjalin kerjasama dengan MOON POWER, penyedia penyelesaian tenaga Eropah, untuk menyokong pengecasan e-tron di Malaysia. Pelanggan kini mempunyai pilihan untuk membeli pengecas wallbox MOON POWER dengan kapasiti 11 kW dan 22 kW, yang memberikan pengalaman pengecasan yang pantas dan selamat. Audi telah memasang MOON POWER di semua tiga Audi Centre di Glenmarie, Setia Alam, dan Juru untuk memberikan kemudahan pengecasan yang mudah dan cepat.

Dengan pelancaran tujuh model elektrik Audi e-tron yang mengagumkan ini, Audi Malaysia menunjukkan komitmen mereka dalam membawa revolusi kenderaan elektrik kepada pasaran Malaysia. Dalam satu langkah yang signifikan menuju masa depan berkelanjutan dan inovatif, Audi e-tron adalah pilihan terbaik bagi mereka yang menginginkan prestasi terbaik dan pengalaman pemanduan yang luar biasa.

Semua model Audi e-tron hadir standard dengan jaminan tanpa had perbatuan selama dua tahun, jaminan bateri selama 8 tahun atau jarak sejauh 160,000km dan bantuan tepi jalan percuma selama 5 tahun. Pelanggan boleh mendapatkan Pakej Jaminan Audi (Audi Assurance Package, AAP) yang menawarkan jaminan tambahan dan penyelenggaraan selama 3 tahun dengan selang servis 15,000km.

Untuk maklumat lanjut mengenai rangkaian model e-tron, sila kunjungi Audi Centre terdekat atau layari laman web www.audi.com.my.

Previous post

2nd Gen Kia Niro EV Gen Kedua Akan Tiba

Next post

Honda WR-V 2023: Kenderaan Kompak Berprestasi Tinggi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *