Berita Auto

Spotted: Facelift Genesis G80 Dalam Garaj Parkir

Adakah facelift Genesis G80 akan menyelamatkan pasaran kereta sedan mewah daripada penaklukan SUV?

Sepanjang beberapa tahun ini, SUV menjadi jenis badan kenderaan yang paling kerap dilihat di jalan raya berbanding 10 atau 20 tahun yang lalu, ketika sedan menjadi pilihan utama. Namun, satu kereta mewah Korea kini menerima facelift bergaya yang mungkin akan menghidupkan semula kereta sedan yang rendah hati.

Walau kereta Korea mungkin tidak menjadi kereta yang paling diingini dahulu, namun penawaran terkini mereka yang sarat dengan teknologi, keselamatan, dan gaya reka bentuk, membuat ramai orang mengidam untuk memiliki kereta seperti facelift Genesis G80 ini.

Lebih-lebih lagi, Genesis, divisyen mewah Hyundai, menawarkan rangkaian sedan dan SUV yang menawan untuk pelanggan pilih. Generasi kedua sedan G80 kini sudah berusia tiga tahun, yang bermakna ia memerlukan facelift. Dan apa yang mungkin menjadi facelift kereta ini telah dilihat dekat sekali untuk pertama kalinya di dalam garaj parkir.

Gambar close-up diperincikan oleh Woopa TV di YouTube dan video mereka dipautkan di sini. Walaupun kereta ini memakai penyamaran berat kecuali bahagian atap, lampu depan LED berjenama Genesis dengan reka bentuk strip ganda jelas kelihatan tetapi nampak lebih nipis, mirip dengan prototaip coupe Genesis GV80.

Penyamaran berat itu bermakna kita tidak dapat melihat banyak tentang Genesis G80 baharu, tetapi kita dapat melihat bahagian depan fascia yang memperoleh penampilan baru dengan lubang angin yang dipangkas di sudut berbanding lubang angin lebar pada kereta sekarang. Gril depan klasik Genesis juga dikekalkan tetapi kini kelihatan lebih besar daripada sebelumnya.

Selain itu, lampu belakang juga kelihatan dikemas kini. Genesis G80 facelift menampilkan reka bentuk bahagian belah di mana jalur atas melintasi bagasi lebih jauh daripada bahagian bawah, tetapi kemas kini mungkin mempunyai bentuk yang lebih simetrik. Namun, dengan penyamaran yang banyak, sukar untuk mengatakan bagaimana bentuk belakang sebenarnya.

Malangnya, penyamaran ini juga menutup tingkapnya, jadi kita masih belum tahu bagaimana rupa dalaman Genesis G80. Mengenai kuasa, kereta ini kemungkinan besar akan menggunakan enjin petrol 2.5 dan 3.5 liter, tetapi angka kuasa belum diumumkan dan akan diumumkan kemudian.

Video YouTube juga menyoroti kemungkinan debut pada bulan September atau Oktober untuk facelift Genesis G80. Ini juga penting untuk dinyatakan bahwa video tersebut membahas beberapa ciri yang diharapkan dari model yang diperbarui, seperti reka bentuk luaran yang lebih agresif dan sistem infotainment canggih. Namun, kami tidak menemukan hasil pencarian yang secara langsung berkaitan dengan “Genesis G80” dan “YouTube” dalam konteks yang dimaksud. Oleh karena itu, kami tidak dapat menyediakan informasi lebih lanjut tentang perubahan yang diharapkan pada Genesis G80 atau debut yang direncanakan pada bulan September atau Oktober.

Gambar dan maklumat terima kasih kepada Motor 1 dan artikel penuh mereka dipautkan di sini. Thank you Motor 1 for the information and images.

Previous post

Kepimpinan Baharu Toyota: Lebih Banyak Model GR Akan Tiba

Next post

Kerajaan Komited ke Arah Pembangunan Industri Automotif

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *