Berita Auto

Kepimpinan Baharu Toyota: Lebih Banyak Model GR Akan Tiba

Mantan CEO Toyota kini boleh fokus sepenuhnya pada kereta GR

Selepas karier panjang dan berjaya sebagai CEO salah satu syarikat kereta paling berjaya di dunia, Toyota Motor Co, Akio Toyoda telah melangkah tepi dan menyerahkan tampuk kepimpinan kepada Koji Sato yang sangat berkebolehan. Namun, seperti adat orang Jepun, Encik Toyoda masih bekerja keras, kali ini untuk model kereta GR yang lebih sporty.

Walaupun sudah melepaskan jawatan, Encik Toyoda tidak melambat. Ini tersirat oleh Encik Sato sendiri yang dikenal memperkuat peranan kenderaan elektrik (EV) dalam jenama Toyota, dan mencadangkan bahawa Encik Toyoda akan menggunakan semua masa lapang barunya untuk mengembangkan model jenama GR baharu untuk jenama tersebut dan kami sangat bersemangat.

Selain itu, Encik Sato berkata dalam temubual dengan Autocar, “Jenama Gazoo akan diakui untuk masa depan – dan mungkin kita bahkan dapat mempercepatnya. Master Driver (Akio Toyoda) kita juga merupakan presiden syarikat pada masa yang sama dengan dia memegang stereng untuk Gazoo. Sekarang dia hanya pengerusi, mungkin dia akan mempunyai lebih banyak masa untuk mengembangkan kereta untuk mereka?”

Akhirnya, Encik Toyoda mendapat gelaran “Master Driver” atas sebab yang baik dan kerana dia juga yang melancarkan divisi GR khas, tentunya, pasti akan ada lebih banyak model GR yang menarik untuk diharapkan di masa depan.

Jadi, untuk semua peminat kereta sporty yang mendambakan kekuatan dan keganasan GR, inilah saatnya untuk bersorak! Kami di gohedgostan teruja untuk melihat apa yang akan dilakukan oleh Master Driver kami yang disegani dengan jenama GR. Mungkinkah kita akan melihat lebih banyak kereta sport GR dalam tawaran Toyota? Hanya masa yang akan menentukan, tetapi kami berharap yang terbaik.

Bagi mereka yang tidak tahu, jenama GR (Gazoo Racing) merupakan divisi motorsport dan kenderaan prestasi tinggi Toyota. Bermula sebagai projek hobi dalam syarikat, GR kini menjadi kebanggaan Toyota, melahirkan model-model seperti GR Supra, GR Yaris, dan GR 86 yang sangat disukai oleh peminat kereta.

Kami menantikan untuk melihat bagaimana Koji Sato dan Akio Toyoda akan membawa jenama GR ke tahap yang lebih tinggi. Mungkin ini adalah permulaan era baru bagi Toyota di mana kita akan melihat lebih banyak inovasi, tenaga, dan keseronokan dalam setiap model yang mereka keluarkan.

Gambar dan maklumat terima kasih kepada Carscoops dan artikel penuh mereka dipautkan di sini.

Previous post

BYD Destroyer 05 Dilancarkan di China - Harga Dari RM61,000!

Next post

Spotted: Facelift Genesis G80 Dalam Garaj Parkir

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *