Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Honda Mendedahkan Kenderaan Elektrik Terbaru, SUV e:Ny1 Segmen B

Honda e:Ny1 yang baharu, gabungan selesa, prestasi dan teknologi.

Honda, pengeluar kereta Jepun, telah mendedahkan kenderaan elektrik kedua mereka, e:Ny1, pada Acara Media Eropah mereka di Offenbach, Jerman. Ini adalah EV penuh kedua jenama ini di rantau ini, susulan kereta bandar Honda e yang mendapat pujian luas, dan direka untuk memenuhi permintaan pelanggan yang semakin meningkat untuk SUV segmen B elektrik sepenuhnya.

Honda e:Ny1 menawarkan reka bentuk yang segar dan menarik serta teknologi canggih terkini. Ia mengikuti falsafah pembangunan berpusat manusia jenama ini, memanfaatkan sepenuhnya enjin elektrik model ini untuk menyampaikan SUV yang menyeronokkan untuk dipandu, perjalanan yang lancar dan selesa, kabin yang luas dan kepelbagaian intuitif.

Tambah lagi, Honda e:Ny1 juga memperkenalkan identiti elektrik yang baharu sepenuhnya untuk jenama ini, dengan overhang depan yang pendek yang menambah karakter sukan kepada kereta yang sebaliknya tampak matang ini. Selain itu, jenis huruf baharu mengeja “Honda” pada pintu belakang untuk tampilan premium yang akan menjadi ciri pada EV masa depan jenama ini.

Bungkusan pintar komponen drivetrain elektrik memastikan Honda e:Ny1 menawarkan ruang dalaman dan keselesaan yang luar biasa. Ia juga menampilkan reka bentuk konsol tengah baharu yang mempamerkan susun atur yang mudah dengan butang fizikal dan pelbagai pilihan penyimpanan dengan pengecasan tanpa wayar. Papan pemuka menampilkan skrin infotainment 15.1 inci.

Honda e:Ny1 dibina berdasarkan Arkitektur e:N F yang baru dibangunkan oleh jenama ini, platform berpenggerak motor depan yang berfokus kepada tiga atribut asas, iaitu struktur badan berkekuatan tinggi yang khusus, pusat graviti yang rendah dan aerodinamik di bawah lantai yang diuruskan dengan teliti untuk memastikan pemanduan yang menyeronokkan dan memberi keyakinan.

Selain itu, platform Honda e:Ny1 yang baharu juga merangkumi unit kuasa penggerak berintegrasi tiga-dalam-satu yang ringan dan berprestasi tinggi, motor elektrik dan kotak gear. Ini menghasilkan keluaran maksimum 150kW dan tork 310Nm dan direka untuk menyediakan pecutan dan perlambatan yang lancar dan selesa.

Di bawah lantai Honda e:Ny1 adalah bateri lithium-ion berkapasiti tinggi yang memberikan jarak sehingga 412 km WLTP dan mampu pengecasan cepat DC yang mengambil SUV elektrik yang bergaya ini dari 10 hingga 80 peratus dalam hanya 45 minit.

Honda e:Ny1ChatGPT juga menampilkan casis yang baharu sepenuhnya yang dibangunkan khusus untuk EV bateri yang meningkatkan kekakuan torsi. Gabungan platform dan unit kuasa yang baharu menawarkan prestasi dinamik, keselesaan luar biasa dan tahap penyempurnaan yang tinggi yang menjadikan EV baharu jenama ini bukan sahaja menyeronokkan tetapi juga praktikal.

Tom Gardner, Naib Presiden Kanan di Honda Motor Europe Ltd, berkata, “e:Ny1 adalah langkah seterusnya yang logik dalam perjalanan elektrifikasi kami di Eropah. Falsafah pembangunan kami menggabungkan teknologi berpusat pelanggan yang pintar dengan reka bentuk yang indah dan dinamik yang menyeronokkan untuk dipandu. SUV terbaru ini menunjukkan komitmen Honda terhadap elektrifikasi dan adalah langkah terkini dalam perjalanan elektrifikasi Honda.”

Menurut laporan, Honda e:Ny1 dikuasakan oleh satu motor hadapan, SUV elektrik segmen B Honda baharu menyampaikan 201 hp (150 kW) dan tork 228 lb-ft (310 Nm). Dengan bateri lithium-ion 68.8 kWh, e:Ny1 mempunyai sehingga 256 batu jarak perjalanan.

Honda e:Ny1 akan tiba dalam beberapa bulan akan datang di pasaran Eropah sebagai pesaing bagi Peugeot e-2008, Jeep Avenger, Kia Niro EV, dan Hyundai Kona Electric.

Gambar dan maklumat terima kasih kepada ACNNewswire dan artikel penuh mereka di sini.

Previous post

Pusat Pengalaman 4S GWM Malaysia Pertama di USJ Subang

Next post

Toyota Bersemangat Membawa Impian Hijau ke Jalan Raya Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *