Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Honda e:NS1, HR-V Elektrik, Mula Dijual Di China

Honda e:NS1 Kenderaan Elektrik Bateri/Battery Electric Vehicle (BEV) serba baharu akan dijual di China mulai hari ini.

Honda Motor (China) Investment Co., Ltd dan Dongfeng Honda Automobile Co., Ltd melancarkan crossover serba elektrik baharu yang dipanggil e:NS1 di China. Honda e:NS1 telah dikhabarkan sejak 2019 dan pada asasnya ialah Honda HR-V elektrik bateri dengan lebih banyak teknologi, wajah yang segar. Walaupun e:NS1 dikeluarkan oleh Dongfeng Honda, ia mempunyai kembar yang dipanggil e:NP1, yang akan dibuka untuk tempahan pada Mei 2022. Sebaliknya, e:NP1 akan dibuat oleh GAC Honda, tetapi ia sebenarnya adalah serupa.

Walaupun jelas ianya ada kaitan dengan HR-V baharu, Honda mengatakan bahawa kereta e:N ini akan diletakkan di atas e:N Architecture F yang ‘baru dibangunkan’ . Pada platform ini, motor elektrik terletak di bawah hud, menghidupkan roda hadapan. Bateri EV kimia dan kapasiti yang tidak ditentukan terletak di bawah penghuni untuk pusat graviti yang lebih rendah. Ia membolehkan pemanduan elektrik sejauh 510km berdasarkan piawaian CLTC berkat teknologi aerodinamik yang dibangunkan oleh Honda melalui pembangunan model sportynya.

E:NS1 dan e:NP1 akan dipenuhi dengan teknologi yang pasti menggembirakan pengguna China. Ini termasuk Honda CONNECT 3.0, Audio Paparan berorientasikan potret 15.1″, Kamera Pemantauan Pemandu, yang boleh memantau pemandu mengantuk.

Walaupun berkongsi rupa dengan HR-V, kereta e:N menampilkan ciri unik mereka sendiri. Ini termasuk lambang ‘H’ bercahaya di hadapan dan penggunaan pertama huruf jenama “HONDA” yang terpampang di bahagian belakang dan bukannya lencana ‘H’ yang biasa. Gril hadapan ditutup dan sebaliknya berwarna badan dengan potongan untuk port pengecasan di bawah lambang ‘H’ hadapan.

Berikut ialah siaran m edia Honda dengan perancangan EV Honda di China.

MEDIA RELEASE

Starting with e:NS1 and e:NP1, Honda will introduce 10 e:N Series models by 2027 and accelerate electrification in China throughout the value chain including sales and production operations. 

With the market introduction of e:NS1 and e:NP1, Honda will make a full-fledged launch of its online stores in China, where the entire process of ordering, from consideration of various options to the placement of an order, can be done online through one-on-one direct communication. At the same time, Honda will guide customers into the world of the e:N design concept of “perceiving the future at a glance and by touch” and offer customers a completely new purchasing experience.

Moreover, Honda will renew existing showrooms. GAC Honda will start rolling out showrooms specializing in the sales of electrified vehicles and building new showroom locations at shopping malls starting from major cities such as Beijing, Shanghai and Guangzhou. Dongfeng Honda will install a section dedicated to the e:N Brand at each of its existing stores. 

Production initiatives: GAC Honda and Dongfeng Honda to build dedicated EV plants

To ensure stable quality and quantity of customer deliveries of e:N Series models, whose lineup will continue to expand in the coming years, GAC Honda and Dongfeng Honda, respectively, will each build a new dedicated EV production plant, with an aim to become operational in 2024. 

Previous post

Muzium Mazda Siap Diubahsuai Sepenuhnya Dengan Lawatan Maya Tersedia Dalam Talian

Next post

Allianz, Bateriku Jalin Kerjasama Tawar Insurans Kepada B40

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *