Berita Auto

Tobias Suhlmann Ketua Pegawai Reka Bentuk Baharu McLaren

Boss reka bentuk Bentley kembali ke jenama McLaren

McLaren, pengeluar kereta mewah British, tidak memerlukan pengenalan. Jenama ini telah menghasilkan beberapa kereta paling menarik dan cantik seperti P1 dan Senna yang ikonik. Jenama ini dikenali dengan banyak perkara dan reka bentuk adalah salah satu yang paling terkenal, kini jenama ini baru sahaja mengambil Tobias Suhlmann sebagai Ketua Pegawai Reka Bentuk baharu.

Kenapa ini berita penting? Suhlmann pernah menjadi ketua reka bentuk di Bentley, ya, jenama mewah British, Bentley yang dia tinggalkan McLaren untuk, pada tahun 2021. Ini bermakna pada September 2023, Suhlmann akan kembali dengan rasmi ke McLaren dan kami tidak sabar untuk melihat bagaimana model McLaren masa depan akan kelihatan sekarang.

Selain itu, Suhlmann bukanlah orang baharu dalam dunia reka bentuk automotif kerana dia mempunyai kerjaya yang berjaya dalam reka bentuk automotif lebih daripada dua dekad, bekerja untuk beberapa jenama mewah terkenal seperti Bentley, Bugatti, dan Aston Martin. Semua jenama ini telah menghasilkan kereta-kereta yang cantik.

Pengangkatan ini menandakan kembalinya Suhlmann ke McLaren, di mana dia sebelumnya adalah Ketua Perekabentuk untuk Projek Khas dan juga melibatkan kerjasama rapat dengan pelanggan untuk mencipta reka bentuk khas untuk kenderaan mereka, yang kemudiannya akan dibina secara manual di Pusat Pengeluaran McLaren yang bersebelahan.

Sebagai Ketua Pegawai Reka Bentuk McLaren yang baharu, Suhlmann kini akan berpangkalan di Surrey, di mana dia akan bertanggungjawab untuk memimpin pasukan reka bentuk yang menangani setiap aspek reka bentuk jenama. Ini akan termasuk konsep masa depan, gaya luaran dan dalaman, warna dan bahan, serta penyesuaian kenderaan untuk pelanggan.

Suhlmann memulakan kerjaya dalam reka bentuk automotif pada tahun 2005, selepas lulus dengan diploma dari Universiti Pforzheim. Dia bekerja di Volkswagen sebelum beralih ke menjadi Ketua Reka Bentuk Luaran di Bugatti dan kemudian di Aston Martin. Ini memberinya banyak pengalaman yang baik.

Dia kemudian menyertai McLaren sebagai Ketua Perekabentuk untuk Projek Khas dari Oktober 2020 hingga September 2021, sebelum menjadi Pengarah Reka Bentuk Bentley sebelum kembali ke McLaren. Dalam peranan baharunya, Suhlmann akan melapor langsung kepada Michael Leiters, Ketua Pegawai Eksekutif McLaren Automotive.

Leiters berkata, “Kami sangat gembira menyambut Tobias ke pasukan McLaren. Dia adalah pereka bentuk automotif yang sangat berpengalaman dengan pemahaman yang sedia ada tentang McLaren, setelah sebelumnya bekerja pada projek terobosan Solus GT kami. Tobias akan memainkan peranan utama dalam mengembangkan bahasa reka bentuk McLaren yang baharu di seluruh portfolio produk kami sebagai sebahagian daripada strategi perniagaan Masa Depan Prestasi kami.”

McLaren Hires Tobias Suhlmann 1.0

Apa pendapat anda tentang kembalinya Suhlmann ke McLaren? Adakah anda seghairah kami untuk melihat apa yang akan dia lakukan dengan produk masa depan jenama ini? Kami hanya berharap dengan berita tentang jenama ini tidak berjaya akhir-akhir ini, kami harap langkah ini dapat memulihkannya.

Kami mendapatkan semua maklumat dan gambar ini terima kasih kepada Motor1 dan artikel penuh mereka dipautkan di sini.

Previous post

BYD Seagull EV Peneraju Penjualan Kenderaan Elektrik di China?

Next post

Bilakah Tan Chong Akan Bawa Masuk GAC dan Aion Ke Malaysia?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *