Berita Auto

Jerman Ketuai Gerakan Untuk Menghentikan Pengharaman ICE Di Eropah

Jerman mencari rakan dalam memerangi larangan ICE di Eropah

Kesatuan Eropah bersedia untuk mengundi larangan enjin pembakaran dalaman / internal combustion engine (ICE) apabila Jerman tiba-tiba menyuarakan bantahan terhadap undang-undang pada awal Mac. Jerman memetik kebimbangan kehilangan pekerjaan dan mengatakan terdapat cara ‘neutral iklim’ untuk terus menjalankan kenderaan ICE – bahan api-e. Minggu ini, saga itu berterusan apabila Jerman telah mengumpulkan sokongan daripada 6 negara anggota EU yang lain terhadap larangan ICE dalam blok itu.

this is a plant in Germany

Negara anggota tersebut ialah: Itali, Republik Czech, Poland, Romania, Hungary dan Slovakia. “Larangan ke atas enjin pembakaran, apabila ia boleh berjalan dalam cara yang neutral iklim, nampaknya pendekatan yang salah bagi kami,” kata menteri pengangkutan Jerman, Volker Wissing. Walaupun pakatan Jerman-Itali menggesel kami dengan cara yang salah, kami perlu mengatakan bahawa mereka mungkin mempunyai maksud di sini.

Porsche Bratislava Plant

Bahan api sintetik (atau e-Fuels) menunjukkan janji dan merupakan kenyataan. Ia sesuai dengan ekosistem sedia ada bagi infrastruktur petrol dan diesel. Paling penting, mereka akan membenarkan kami dan ramai peminat kereta lain untuk terus menjalankan kenderaan lama kami tanpa melepaskan karbon ke atmosfera. Jika sains di sebalik cara ia berfungsi bertambah, ini mungkin cara terbaik untuk pergi. Jika EU memberi isyarat bahawa kenderaan ICE boleh terus dijual dan dijalankan dengan syarat industri petroleum mengalihkan tumpuannya kepada pembangunanBahan api-e, maka ia bukan sahaja Porsche yang menjalankan eksperimen kecil di tengah-tengah Amerika Selatan. Ia akan menjadi satu industri berlumba-lumba untuk meletakkan naratif kenderaan elektrik bateri sebelum lebih banyak persekitaran dieksploitasi untuk mineral yang jarang ditemui.

Porsche efuel production facility in Chile

Walaupun begitu, terdapat beberapa sebab tulen untuk meragui perbezaan pendapat Jerman dan rakan-rakan. Modal Jerman telah dilaburkan di 6 negara lain ini ke arah pengeluaran berterusan kenderaan ICE. Industri kereta Jerman telah membelanjakan berbilion-bilion untuk memperoleh jenamamarque negara jiran Eropah. Mereka juga telah membelanjakan jumlah yang besar untuk melabur di negara Eropah ‘berpendapatan rendah’ lain sebagai hab pembuatan dan OEM.

BMW Group mempunyai kilang bernilai berbilion euro di Hungary. Kumpulan VW mempunyai pelbagai kilang penting untuk pengeluaran kenderaan dan alat ganti di Slovakia, Hungary, Poland, Republik Czech. Pemilikan VW Group terhadap Lamborghini dan Ferrari Itali sendiri dan sebahagian daripada Stellantis juga berminat untuk mengekalkan pekerjaan berkaitan ICE. Mercedes-Benz juga mempunyai pelbagai kemudahan pengeluaran di seluruh negara ini. Romania dengan sendirinya mengeluarkan lebih 400,000 kenderaan penumpang setahun, mungkin kesemuanya adalah kenderaan berkuasa ICE oleh Dacia.

Jika EU benar-benar meneruskan dengan larangan ICE ini, kemungkinan industri Jerman akan terpaksa mengutamakan peralihan industri Jerman ke arah pengeluaran EV terlebih dahulu. Apabila itu berlaku, apa akan jadi dengan semua kemudahan mereka di negara anggota lain?

Previous post

Volvo Cars Melancarkan Jemputan Kempen Jenama 'For Life'

Next post

Hyundai Dan Saudaranya Kia Melihat Pertumbuhan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *