Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Adakah EV BYD Qin Plus 2023 Ini Datang Ke Malaysia?

Selepas kejayaan Atto 3, adakah BYD akan memperkenalkan Qin EV seterusnya?

Pembuat kereta China, BYD, baru-baru ini telah melancarkan kenderaan elektrik (EV) Qin Plus DM-i 2023 di China, dan jenama berhasrat untuk melancarkan satu lagi varian terkini Qin Plus EV pada 7 April 2023. Sekarang kita tertanya-tanya, adakah BYD akan memperkenalkan kereta ini di sini di Malaysia tidak lama lagi?

Jadi apakah sebenarnya BYD Qin Plus EV dan apakah perbezaannya daripada Qin Plus DM-I? Yang pertama secara praktikalnya hanyalah model yang telah diubahsuai daripada yang kedua dan kemungkinan besar akan mengekalkan semua ciri yang sama seperti model yang kedua tetapi ia dijangka menyaksikan harga yang lebih rendah memandangkan banyak pembuat kereta China telah menurunkan harga di China kebelakangan ini.

Siri BYD Qin pertama dilancarkan pada tahun 2012 untuk menggantikan BYD F3DM yang keluar, dan pada tahun 2021, jenama melancarkan Qin Plus, tersedia dalam dua varian, iaitu Qin Plus DM-i (versi hibrid plug-in) dan Qin Plus EV (versi semua elektrik). dan memandangkan BYD telah pun memperkenalkan SUV di sini, adakah kita akan melihat sedan?

Untuk tahun 2023, bahagian luar kenderaan BYD Qin kekal tidak berubah. Kereta itu mengekalkan bentuk sedannya yang padat, dan berukuran panjang 4,765mm, lebar 1,837mm dan ketinggian 1,515mm, dengan jarak roda 2,718mm. “Build Your Dreams” juga ditemui di bahagian belakang kereta seperti model SUV Atto 3.

BYD Qin Plus EV 1.0

EV BYD Qin Plus yang dipertingkatkan baharu akan menampilkan skrin paparan pemacu LCD terapung 8.8 inci dan skrin hiburan pusat bersaiz 15.6 inci. Kereta itu juga akan dilengkapi dengan tempat duduk berlubang sebagai standard manakala model mewah juga dilengkapi dengan 8 pembesar suara.

BYD juga akan menaik taraf sistem kereta untuk memasukkan sistem DiLink 4.0 dan sama seperti tawaran Proton yang lebih premium, seperti SUV Persona dan X70, BYD juga mungkin akan memperkenalkan skema warna dalaman coklat baharu. Jenama itu juga mungkin menukar kuncinya kepada kad NFC dan kunci mekanikal.

 BYD Qin EV juga akan dikuasakan oleh pek bateri lithium iron phosphate Blade dengan jarak cruising 420 hingga 610km digandingkan dengan motor TZ200XSK yang menghasilkan kuasa 184kW. Kereta itu akan ditawarkan sama ada dalam model kuasa tinggi atau rendah dengan varian kuasa tinggi yang dikurangkan tork maksimumnya.

Jadi jika pengurangan harga juga akan berlaku, maka jenama itu mungkin boleh menjual BYD Qin Plus EV di sini di Malaysia untuk harga yang sangat kompetitif. Jika jenama itu boleh menguruskan ini, maka cukup pasti kejayaan SUV Atto 3 boleh diulangi dengan sedan ini.

Gambar dan maklumat terima kasih kepada CarNewsChina dan artikel penuh mereka dipautkan di sini.

Previous post

Kia EV9 3-Baris SUV Elektrik Butiran Penuh & Tarikh Pelancaran Didedahkan

Next post

SUV EV Jarak Jauh Geely Galaxy G7 Konsep Elektrik Sepenuhnya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *