Hibrid, Elektrik, Hidrogen

ORA Good Cat Ada Pilihan Penalaan Di Thailand

Kita patut turut menerima pilihan penalaan ini di sini juga.

Pada masa ini kebanyakan pembaca kami sepatutnya sudah biasa dengan ORA Good Cat yang popular dan walaupun ia baru dilancarkan di Malaysia, ia sudah pun bertapak di negara jiran kita, Thailand di mana ia merupakan salah satu EV terlaris di negara itu. Mari lihat beberapa pilihan penalaan yang anda dapat dengan populariti ini.

Kini bagi mereka yang baru membeli ORA Good Cat yang baharu, jangan risau, kita sepatutnya melihat pilihan penalaan serupa untuk EV kecil yang comel di Malaysia tidak lama lagi kerana banyak pilihan penalaan selepas pasaran sangat popular di Malaysia. Tidak percaya? Lihat sahaja mana-mana Perodua Myvi yang pernah ada.

Update: Harga Ora Good Cat Malaysia tertera di website mereka. Harga rasmi mereka ialah RM 139,800 untuk model 400 Pro dan RM 169,800 untuk model 500 ultra.

Ora Good Cats Tala 1.0

Memang, tiada kekurangan jenama pihak ketiga dan pilihan penalaan sekeping tunggal untuk semua jenis kereta dalam semua saiz, bukan sahaja di sini, tetapi di seluruh dunia. Malah, anda tidak dapat berjalan selama 15 minit dari rumah anda sebelum melihat Porsche 911, atau Ford Mustang yang ditala atau malah raja jalan raya Malaysia, Myvi yang telah ditala.

Kembali kepada pilihan penalaan untuk ORA Good Cat di Thailand. Seperti yang dapat kita lihat berdasarkan gambar dari SeedSport, pilihan penalaan berbeza-beza daripada rim yang lebih sporty kepada bampar agresif dan skirt sisi dengan aksen merah sehinggalah kerja mengecat jalur perlumbaan tersuai, semuanya kelihatan sangat menakjubkan.

Wheel all black, twin five-spoke menjadikan mana-mana kereta kelihatan lebih sporty, walaupun pada kereta ini, mungkin pilihan penalaan sedemikian akan lebih sesuai dengan warna badan yang berbeza, mungkin hitam, kelabu atau malah putih.

Jalur lumba juga merupakan pilihan penalaan yang bagus tetapi saya tidak minat jalur lumba secara umum tetapi ia sebenarnya tidak kelihatan terlalu buruk pada kereta ini walaupun bentuk keseluruhan kereta ini comel dan bulat.

Akhir sekali, skirt sisi dan bampar sebagai pilihan penalaan kelihatan hebat tetapi yang berwarna badan lebih hebat berbanding yang hitam dengan aksen merah kerana warna merah telah kehilangan getaran “perlumbaan” kerana ia terlalu banyak digunakan hari ini dan ia hanya kelihatan terlebih sekarang.

Apakah pendapat anda tentang pilihan penalaan ini? Ia kelihatan hebat dan tidak sabar untuk mereka menawarkannya di sini.

Previous post

BYD Akan Melancarkan Jenama ‘Yangwang’ Sebagai Kenderaan Elektrik Premium

Next post

Toyota Membangunkan Hilux Dikuasakan Hidrogen

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *