Berita Auto

Volkswagen T-Roc R Funky – Adakah Ia Akan Masuk Malaysia?

Jadi SUV yang kelihatan kool ini sudah disahkan akan dilancarkan di tempat lain, bagaimana dengan Malaysia?

Oleh itu, Volkswagen T-Roc yang serba baharu hadir dengan rupa baharu yang funky dan sporty dan ia turut hadir dengan reka bentuk baharu yang lebih sporty dan agresif untuk Volkswagen T-Roc R yang mengambil semua yang anda tahu tentang T-Roc dan mengubahnya sehingga 11, tetapi walaupun ia telah disahkan untuk wilayah seperti Australia, Malaysia masih belum disahkan.

Jadi apakah hal Volkswagen T-Roc R baharu itu? Adakah kita akan melihat kereta ini di pengedar Volkswagen di Malaysia? Itu masih perlu dilihat, tetapi pada pendapat kami, kemungkinan besar tidak. Ini kerana ketika pasaran SUV sedang berkembang pesat di Malaysia, tidak banyak permintaan untuk SUV yang sangat sporty, walaupun SUV yang kelihatan bergaya dan canggih seperti ini.

Malaysia tidak sebebas pasaran lain seperti Amerika Utara kerana kereta berharga mahal di sini jadi rakyat marhaen tidak akan mempertimbangkan kereta tertentu dan tambahan pula, Volkswagen sudah mempunyai Volkswagen Golf R yang sangat berjaya dan bersejarah yang kami bincangkan sebentar tadi dan kereta itu sudah mempunyai niche hot hatch yang dilindungi jadi mengapa kacau itu?

Dikuasakan oleh enjin petrol empat silinder pengecas turbo 2.0 liter yang mengeluarkan 300Ps dan tork 400Nm yang dipadankan dengan transmisi DSG 7-kelajuan dan pacuan semua roda 4Motion, SUV kecil ini boleh mencapai kelajuan tertinggi terhad secara elektronik iaitu 250km/j dan mencecah 100km daripada terhenti dalam masa 4.9 saat sahaja.

Dalamannya juga agak menakjubkan dengan banyak warna biru di seluruh bahagian dalam gaya Volkswagen yang tipikal (serupa dengan Golf R) dan ia juga kelihatan agak luas walaupun Volkswagen memanggil kereta itu sebagai “SUV kecil,” dan saya rasa bahawa Volkswagen T-Roc R adalah kereta yang sangat menarik di dalam dan luar.

T-Roc-Cover-1.0

Jadi sekarang kita renungkan, bagaimana kalau? Bagaimana kalau Volkswagen mengeluarkan Volkswagen T-Roc R di sini di Malaysia? Walaupun kami hampir pasti akan mendapatkan T-Roc, saya masih percaya T-Roc R tidak akan ditawarkan secara tempatan, tetapi saya harap saya silap tentang perkara ini.

Amacam? Apakah pendapat anda tentang Volkswagen T-Roc R ini? Adakah anda fikir ia akan menjadi satu kejayaan besar jika ia dijual di Malaysia atau adakah anda fikir orang ramai akan lebih cenderung untuk memilih SUV kecil yang lain?

Previous post

Kilang Stellantis Poland Menghasilkan 12.5 Juta Kenderaan!

Next post

Volvo Cars Sahkan EX90 Akan Datang Standard Dengan LiDAR

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *