Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Dua Lagi Kereta ID. Volkswagen – ID.5 GTX „Xcite“ Dan ID. XTREME

2 kereta pameran elektrik baharu telah dipamerkan di Volkswagen ID. Meet di Locarno, Switzerland.

Keluarga kenderaan elektrik Volkswagen ID. sentiasa berkembang. Hari ini, terdapat lebih banyak model dan varian ID. yang boleh dijejaki. Minggu ini, dua lagi contoh bukan pengeluaran ditunjukkan di ID. Meet di Locarno, Switzerland – ID.5 GTX „Xcite“ dan ID. XTREME.

Volkswagen ID.5 GTX „Xcite“

ID.5 GTX „Xcite“ pada asasnya ialah ID.5 GTX standard yang diubah suai untuk memenuhi keperluan belia. Ia disatukan oleh 14 perantis di lokasi Volkswagen Saxony, Zwickau dan Chemnitz di bawah pengawasan pakar. Untuk bahagian luaran, perubahan menyeluruh telah dibuat.

Ruang roda telah diubah suai, ambang pintu melebar dan spatbor disesuaikan dengan perubahan ini. Cat matte dan berkilat diambil dari stok pilihan Lamborghini dan Volkswagen. 22″ roda aluminium custom forged dengan salutan serbuk melengkapkan rupa.

Di dalam, kulit Alcantara dan vegan digunakan untuk melapisi kokpit, stereng, kemasan pintu dan pelapik bumbung. Tempat duduknya menampilkan corak sarang lebah berterusan dengan logo projek bersulam pada sandaran kepala hadapan. Peningkatan lain termasuk sistem bunyi digital baharu menggunakan peralatan daripada Gladen, Musway dan Bang & Olufsen. Sistem 2000W mempunyai 10 amplifier dan subwufer. Akhirnya, terdapat Teamgee H5 electric skateboard untuk final mile perjalanan elektrik itu.

Volkswagen ID. XTREME

ID. XTREME, sebaliknya, ialah konsep off road berdasarkan ID.4 GTX. Kenderaan ini dibina oleh pasukan yang lebih berpengalaman untuk menunjukkan potensi off road bagi platform Modular Electric Drive Matrix (MEB). ID. XTREME menampilkan lebih banyak pengubahsuaian substantif, seperti peningkatan kuasa sistem daripada 65kW kepada 285kW dan pengenalan penyesuaian perisian baharu dalam unit kawalan pacuan.

Bahagian luar ID. XTREME menampilkan gear larian rali yang dinaikkan, roda off road 18″, anggota kemalangan yang diubah suai dengan bampar hadapan tambahan, serta sayap yang dilebarkan. Terdapat juga roof carrier dengan lampu LED tambahan dan bahagian bawah badan aluminium untuk meningkatkan perlindungan kepada bateri.

Reka Bentuk Volskwagen juga membantu mencipta penjana bunyi yang unik dalam perumah roda untuk bunyi pemanduan yang istimewa. Di dalam, terdapat aplikasi keseluruhan Alcantara dan reka bentuk upholsteri yang diubah suai dengan aksen oren.

Previous post

UMW Toyota Motor Mencatat Rekod Jualan Baharu

Next post

Toyota Melabur AS$5.6B Dalam Pengeluaran Bateri

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *