Hibrid, Elektrik, Hidrogen

SUV Elektrik Feifan R7 Dilancarkan Di China – Harga Dari USD28,500

Nampak berbaloi dengan ciri-ciri yang menarik dengan harga rendah.

Kereta ini dilancarkan di China pada 27 September 2022 dan versi dengan bateri swappable SUV Elektrik Feifan R7 ini akan berharga daripada RMB205,900 sehingga RMB256,900 (USD28,500 hingga USD35,600) manakala versi tanpa bateri swappable akan berharga RMB289,900 hingga RMB356,900 (USD40,200 hingga USD49,500).

Kami ada sebut sebelum ini, bahawa SUV elektrik Feifan R7 akan memulakan penghantaran mereka lewat tahun ini dan ia mempunyai senarai spesifikasi yang hebat tetapi kami tidah tahu harganya. Sekarang kami tahu, jadi harga disenaraikan di atas dan pautan ke artikel asal kami tentang SUV ini dipautkan di sini.

Feifan R7 berukuran 4,900mm panjang, 1,925mm lebar dan 1,655mm tinggi dan ya, ia masih kelihatan kecil sedikit dari sepatutnya kerana luarannya yang sporty dan penggunaan garisan dan lipatan yang cekap di seluruh badan. Garis bumbung coupe lagi menyumbang kepada penampilan ini.

Kami telah membincangkan bahagian dalam dan ciri keselamatan dalam artikel tentang Feifan R7 terdahulu dan tetapi, saya akan meringkaskan dengan cepat butiran penting iaitu persediaan tiga skrin yang bersih dan moden serta 33 sensor dan sistem pengesan LIDAR pilihan yang, terus terang, bonus besar untuk kereta yang berharga serendah ini.

Selain itu, kenderaan itu adalah kemuncak dalaman futuristik lengkap dengan bumbung matahari panoramik yang ditak tau kenapa, tidak boleh dibuka, yang merupakan satu-satunya bahagian pelik kereta ini tetapi ia lebih daripada sekadar menebusnya dengan tempat duduk yang boleh panas dan berventilasi dengan sentuhan kemudahan moden antara yang lain.

Spesifikasi teratas Feifan R7, ialah enjin dikuasakan dwi motor mengeluarkan kuasa 400kW dan tork 700Nm yang membolehkan kereta itu memecut dari 0 hingga 100km/j dalam hanya 3.8 saat manakala varian single enjin mempunyai kuasa 250kW dan pecutan abad dalam 5.8 saat tetapi kedua-dua versi mempunyai kelajuan tertinggi 200km/j.

Bateri boleh tukar dalam Feifan R7 ialah bateri ternary lithium dan dibuat oleh United Auto Battery System (UABS) yang merupakan usaha sama antara SAIC dan CATL. Keseluruhan proses pertukaran mengambil masa kira-kira dua setengah minit menurut Feifan.

Sensor Lidar

Kami mendapat maklumat ini, terima kasih kepada CarNewsChina dan artikel penuh mereka dipautkan di sini.

Previous post

Ora Lightning Cat Akan Dilancarkan Di China - Harga Sekitar USD28,100

Next post

Bentley Melengkapkan Rangkaian SUV Mereka Dengan Azure Hybrid

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *