Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Ora Lightning Cat Akan Dilancarkan Di China – Harga Sekitar USD28,100

Sedan fastback ini kelihatan comel.

Jenama EV China, Ora, akan melancarkan Ora Lightning Cat, sebuah sedan fastback empat pintu yang comel, secara rasmi pada 27 Oktober 2022 dan Ora mendakwa penghantaran akan bermula serta-merta. Mereka juga menganggarkan harga permulaan kereta ini sekitar USD28,100. CarNewsChina melaporkan. Artikel penuh mereka dipautkan di sini.

Memandangkan Ora telah mendedahkan rancangan mereka untuk melancarkan kereta konsep Lightning Cat seawal September di pameran Auto Munich, kemungkinan besar jenama itu boleh melancarkan Lightning Cat di Pasaran Eropah juga.

Walaupun Ora Lightning Cat kelihatan serupa bentuknya dengan kereta fastback Jerman empat pintu yang lain tetapi ia agak lebih kecil dan berukuran 4,871mm panjang, 1,862mm lebar dan 1,500mm tinggi dan mempunyai jarak roda 2,870mm jadi tanpa bermakna kereta itu kecil dan sepatutnya boleh muat empat orang dewasa dengan selesa dalam perjalanan jauh.

Selain itu, Ora Lightning Cat mempunyai reka bentuk retro dan spoiler pop-up, juga serupa dengan jenama Jerman lain kecuali dalam kereta ini, spoiler bersebati dengan baik dan hampir tidak nampak, jadi pujian kepada jurutera Ora untuk reka bentuk ini.

Bagi reka bentuk luaran, ia agak standard Ora, dengan lampu depan bulat yang boleh dikenali serta-merta dan fascia hadapan yang kelihatan comel serta tepi yang lembut di sekelilingnya. Bahagian dalaman sebaliknya adalah moden tetapi mempunyai rupa dan rasa old school.

Di atas skrin infotainmen pusat berdiri bebas, paparan pemandu digital dan konsol tengah yang bersih dan ringkas, Ora Lightning Cat hampir kelihatan seperti kereta lama dengan pemegang cawan tunggal dan stereng bulat yang besar yang menyerlahkan kesederhanaan dan nostalgia reka bentuk.

Ora Lightning Cat akan tersedia dalam dua rangkaian kuasa, versi pacuan dua roda dengan motor tunggal dengan kuasa maksimum 150kW dan julat sama ada 555km atau 705km dan versi pacuan empat roda dengan dua motor dengan kuasa 300kW dan 680Nm tork dan jarak 600km yang melengkapkan pecutan abad dalam 4.3 saat.

Ora-Lightning-Cat-1.0

Jadi apa pendapat anda tentang Ora Lightning Cat? Ia kelihatan sangat comel dan tidak akan terkejut jika seseorang memutuskan untuk melekat kereta ini dengan pelekat “Hello Kitty” dan memandunya merata-rata.

Previous post

Audi RS3 Sedan Dilancarkan Minggu Lalu Di Euromobil

Next post

SUV Elektrik Feifan R7 Dilancarkan Di China - Harga Dari USD28,500

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *