Hibrid, Elektrik, Hidrogen

SUV Feifan R7 Serba Baharu Nampak Menarik

SUV semua elektrik Feifan R7 dijangka mula dihantar lewat tahun ini

Feifan ialah jenama di bawah SAIC yang sebelum ini dinamakan R dan dinamakan semula pada Oktober 2021. Jenama R berada di bawah Roewe tetapi menjadi syarikat bebas pada 2021 dengan SAIC memegang 95 peratus saham dan 5 peratus lagi dibahagikan kepada pekerja.

Walaupun menukar nama, kereta mereka masih menggunakan penjenamaan “R” dan di pameran kereta, mereka menjenamakan diri mereka sebagai Feifan R, satu anggukan kepada penduduk tempatan yang memanggilnya “Rising Auto.” Jenama itu mengeluarkan dua model EV, Feifan Marvel R dan Feifan ER 6, berharga antara RMB200,000 hingga RMB400,000 (USD30,000 hingga USD60,000).

SUV elektrik penuh Feifan R7 baharu dengan bateri boleh tukar telah tiba di pengedar di China dan dijangka mula dihantar lewat tahun ini. Ia juga merupakan EV ketiga dalam barisan kenderaan Feifan dan tiada harga rasmi diumumkan lagi.

Feifan R7 hadir dengan dimensi 4,900/1,925/1,655mm dan mempunyai jarak roda 2,950mm, tetapi jangan biarkan saiznya menipu anda. Walaupun SUV ini besar di atas kertas, ia kelihatan kecil sedikit dalam gambar berkat keseluruhan luarannya yang sporty.

Feifan R7 didatangkan dengan pemegang pintu pop-keluar, lampu hadapan tajam yang disambungkan oleh jalur cahaya yang memanjangkan keseluruhan fascia hadapan dan siluet aerodinamik. Bentuk coupe juga menambah rupa sporty dan juga berfungsi. Ia memberikan kereta ini drag coefficient 0.238cd.

Selain itu, rim lima jejari yang besar dan unik itu menekankan lagi kesukanan kereta ini. Walau bagaimanapun, kerana ia adalah SUV yang keluarga akan berminat dengannya dan oleh itu, untuk keselamatan, Feifan R7 menawarkan sensor LIDAR pilihan yang berfungsi terutamanya sebagai sistem pengesanan 500 meter.

Sebaliknya, melangkah masuk ke dalam Feifan R7 adalah pengalaman yang sama sekali berbeza daripada mengagumi luarannya yang sporty. Bahagian dalamannya dilengkapi dengan tetapan skrin tiga kali ganda 43-inci yang memberikannya rasa yang lebih matang dan kelas atas, pusingan lengkap 180 dari rupa luaran. Saya rasa anda tidak boleh menilai buku dari kulitnya, kan?

Skrin utama berukuran 15.05-inci diameter dan kereta itu mempunyai paparan Huawei Augmented Reality Heads Up Display (AR-HUD) dengan kawasan paparan 70-inci. Feifan R7 juga dilengkapi dengan sistem pandu kendiri 33 sensor dengan LIDAR pilihan, Radar 4D, Cip Nvidia Orin dan kamera HD 8 megapiksel.

Spesifikasi tertinggi Feifan R7 akan dikuasakan oleh dua motor elektrik yang menghasilkan 400kW (544hp) dan 700Nm tork puncak atau versi pacuan roda belakang yang menghasilkan 340hp. Kedua-dua versi dihadkan kepada kelajuan tertinggi 200km/j.

Apa pendapat anda tentang Feifan R7? Kami berpendapat ia kelihatan seperti tawaran hebat pada masa ini tetapi sehingga kita mengetahui harganya, kami tidak boleh mengatakan dengan pasti. Ketahui lebih lanjut tentang Feifan R7 di sini.

Previous post

Reka Bentuk Kemungkinan Convertible Porsche Cayenne 2 Pintu

Next post

Jaguar Land Rover Buka Makmal EMC Baharu Di UK

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *