Bisnes

Jualan UMW Toyota S3 Naik 54% Ketika Harrier Baharu Dilancar

UMW Toyota Motor telah menjual 70,872 kenderaan setakat ini untuk 2022 sambil melancarkan lagi kenderaan baharu iaitu Harrier facelift.

Toyota di Malaysia sedang on-the-way untuk membuat kemunculan semula yang besar-besaran terima kasih kepada pelbagai SUV baharu dan beberapa kereta kompak segar. 2022 terbukti sangat baik untuk pembuat kereta apabila ekonomi Malaysia dibuka semula dan mula pulih daripada pukulan COVID-19. Berbanding dengan 2021 yang dilanda lockdown demi lockdown, angka 2022 kelihatan sangat mengagumkan.

Untuk tiga suku pertama 2022, syarikat itu menjual kira-kira 70,872 kenderaan (Toyota + Lexus). Dalam jumlah masa yang sama pada 2021, syarikat itu hanya menjual 46,118 kenderaan. Ini adalah peningkatan sebanyak 54%, dan sangat hampir dengan jumlah jualan 2021 mereka sebanyak 72,394 unit. Bilik pameran dan kilang kekal ditutup selama berbulan-bulan, membantutkan jualan pada S3 2021 dengan margin yang ketara. Tidak syak lagi bahawa mereka akan melebihi jualan keseluruhan 2021 mereka, persoalannya ialah berapa banyak.

Toyota Harrier yang dikemas kini diperkenalkan

Walaupun tawaran pasaran besar-besaran Toyota memacu jumlah jualan, syarikat itu juga telah mengambil sedikit masa untuk mengemas kini salah satu produk mewah mereka – Harrier. Toyota Harrier generasi ke-4 muncul pada April 2021 dengan harga RM250,000 yang diimport sepenuhnya dari Jepun. Model 2022 membawa penambahbaikan dan kenaikan harga RM24,000, menjadikan tanda harga kepada RM274,000 sebelum insurans.

Toyota Harrier 2023 kini dilengkapi dengan Panoramic View Monitor, , Pre-Collision Brake detection, Lane Departure Alert dan Dynamic Radar Cruise Control. Terdapat juga Edisi Khas dengan bahagian luar Metallic Merah dan dalaman Coklat yang mewah, tetapi model ini kena tambah RM3,000 di atas tanda harga baharu.

Pilihan warna standard untuk bahagian luar termasuk Slate Grey Metallic, Precious Black, Steel Blonde Metallic, Dark Blue Metallic dan Platinum White Pearl.

2023-Toyota-Harrier-6-1.0

Ravindran K., President of UMW Toyota Motor said, “At UMW Toyota Motor, we are humbled by the positive support received from our customers and are even more committed to going the ‘Extra Mile’ to intensify production and ensure timely delivery to new car owners. We are also delighted to showcase the new improvements made to the Toyota Harrier 2.0L Luxury 2022 Improvement (IMP) and hope this update gives drivers an exceptional experience every time they get behind the wheel because we understand that it’s all about the drive.”

Ravindran K., Presiden UMW Toyota Motor berkata, “Di UMW Toyota Motor, kami berbesar hati dengan sokongan positif yang diterima daripada pelanggan kami dan lebih komited untuk melakukan ‘Extra Mile’ untuk mempergiatkan pengeluaran dan memastikan penghantaran tepat pada masanya kepada pemilik kereta baharu. Kami juga berbesar hati untuk mempamerkan penambahbaikan baharu yang dibuat pada Toyota Harrier 2.0L Luxury 2022 Improvement (IMP) dan berharap kemas kini ini memberikan pemandu pengalaman yang luar biasa setiap kali mereka berada di belakang roda kerana kami faham bahawa ini semua tentang pemanduan.”

Previous post

SUV Elektrik Niutron NV Dilancarkan Di China Daripada USD39,100

Next post

BMW XM RM1.4M Sudah Dibuka Untuk Pra-Tempahan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *