Hibrid, Elektrik, Hidrogen

SUV Elektrik Niutron NV Dilancarkan Di China Daripada USD39,100

SUV berani ini adalah EV pertama daripada jenama Niutron

Budak hingus, Niutron, pembuat kenderaan elektrik (EV) China yang diasaskan lewat tahun lalu dan berpangkalan di Beijing baru sahaja melancarkan kereta pertama mereka, Niutron NV. SUV 5 tempat duduk yang menarik perhatian ini telah dilancarkan pada 8 Oktober 2022 dan berharga antara RMB278,800 hingga RMB318,800 (USD39,100 hingga USD44,800).

Niutron NV didatangkan dalam kedua-dua pilihan semua elektrik dan hibrid plug-in dan Niutron ialah jenama NEV premium baharu yang diasaskan oleh bekas CTO Baidu, Yan Li. Pada pandangan pertama, seseorang mungkin mengatakan bahawa fascia hadapan kereta itu menyerupai SUV Premium British tertentu tetapi semakin dilihat, semakin ia kelihatan seperti burung hantu dengan mata besar.

Selain itu, Niutron NV mempunyai saiz untuk dipadankan dengan SUV British yang disebutkan di atas dengan panjang 4,915mm, lebar 1,962mm dan ketinggian 1,745mm, serta jarak roda 2,910mm. Jangan biarkan gambar di sini memperdayakan anda, SUV ini sangat besar.

Selain itu, reka bentuk luaran Niutron NV mencerminkan sifat premium jenama yang menampilkan pemegang pintu tersembunyi, trend yang ketara di China pada masa ini, reka bentuk bumbung terapung, cermin sayap chunky besar dan lampu hadapan retro tanda dagangan yang digelar “Dual Track Ring Lights” yang menonjol di jalan raya.

Niutron NV hadir sebagai standard dengan 24 fungsi advanced driver assistance systems (ADAS) termasuk autonomous emergency braking, adaptive cruise control, lane centering control, lane change assist, blind spot monitoring dan automatic parking. Ini jelas meletakkan kereta ini dalam liga hadapan terutama sekali untuk keluarga.

Bahagian dalam Niutron NV adalah sama mewah dan premium seperti bahagian luar yang menampilkan paparan infotainmen tengah menegak 15.6 inci gaya tablet, bersama-sama dengan stereng rata bawah yang ringkas dan minimalis yang disukai ramai kerana terlalu banyak butang pada stereng yang boleh mencemaskan, dan paparan pemandu digital.

Bahagian dalamnya luas dan menampilkan banyak kemudahan moden seperti pengecas telefon wayarles dan dengan kotak sarung tangan ditanggalkan, sandaran kaki tempat duduk penumpang hadapan Niutron NV boleh dipanjangkan sepenuhnya dengan sandaran belakang dilipat ke sudut 167° untuk menikmati pengalaman VIP penuh.

Niutron NV didatangkan sebagai standard dengan sistem pacuan semua roda dwi motor dengan versi hibrid menjalankan enjin turbo 1.5 liter yang menghasilkan kuasa gabungan 270kW dan tork puncak 526Nm manakala versi elektrik sepenuhnya mengeluarkan kuasa maksimum 280kW dan tork 452Nm. Semua versi melengkapkan pecutan abad dalam 5.9 saat.

Maklumat dan gambar terima kasih kepada CarNewsChina dan artikel penuh mereka dipautkan di sini.

Previous post

BYD ATTO 3 Telah Dilancarkan Di Thailand - Malaysia Bila?

Next post

Jualan UMW Toyota S3 Naik 54% Ketika Harrier Baharu Dilancar

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *