Uncategorized

Hozon Neta S Dilancarkan Di China – Harga Dari USD29,600

Akhirnya selepas beberapa facelift, Hozon Neta S kini dijual di China, adakah kita akan melihat kereta ini di Malaysia?

Pada tahun 2021, versi konsep Hozon Neta S pertama kali didedahkan kepada dunia di Pameran Auto Shanghai dan terus melalui satu demi satu peningkatan. Kini selepas apa yang dirasakan seperti selamanya, Hozon Auto akhirnya melancarkan kereta ini dengan harga 199,880 Yuan hingga 338,800 Yuan atau USD29,600 hingga USD50,300.

Hozon Neta S ialah sedan bersaiz sederhana semua elektrik yang dibina oleh Hozon Auto dan di China, papan nama Neta dikenali sebagai Nezha. Neta S ialah sebuah kereta kacak dari setiap sudut, menampilkan reka bentuk lampu hadapan berpecah dengan lampu ekor yang merentangi keseluruhan panjang kereta dan spoiler sporty pada but.

Semua ini memberikan Hozon Neta S stance yang kuat yang dijamin menarik perhatian ke mana sahaja ia pergi. Tambahan pula, pintu scissor hadapan menambah kepada senarai sebab untuk tidak mengalihkan pandangan anda daripada kereta itu.

Setakat dimensi, Hozon Neta S hadir dengan ukuran 4980/1980/1450mm dan jarak roda 2980mm. Ia juga akan datang dalam tiga warna yang cantik untuk dipilih oleh pelanggan.

Untuk bahagian dalam Hozon Neta S, ia adalah seperti yang dijangkakan, dengan paparan infotainment bersaiz 17.6 inci besar di hadapan dan tengah serta Augmented Reality Head-Up Display (AR HUD) serta skrin kecil untuk penumpang hadapan dan gugusan instrumen digital sepenuhnya untuk pemandu.

AR HUD akan memaparkan perkara seperti maklumat bantuan pemandu, maklumat navigasi dan hiburan audio-visual. Ditambah dengan sistem bunyi 21 pembesar suara dan anda mempunyai pengalaman dalam kereta yang hanya boleh diimpikan oleh ramai.

Hozon Neta S didatangkan dalam tiga varian, versi pacuan roda belakang dengan jarak 715km, versi pacuan empat roda dengan jarak 650km dan versi standard dengan jarak 520km. Ini memberikan kereta kuasa maksimum 340kW dan tork maksimum 620Nm.

Versi pacuan empat roda boleh melengkapkan pecut abad dalam hanya 3.9 saat dan merupakan varian yang paling berkuasa.

Sasaran saingan Hozon Neta S ialah sedan elektrik bersaiz sederhana lain seperti Tesla Model 3, Leapmotor C01, XPeng P7 dan BYD Seal dan dijangka akan dihantar sekitar suku keempat tahun ini.

Bolehkah Hozon Neta S mengatasi semua pesaingnya?

Previous post

Sime-Darby Motors Menerajui Usaha Untuk Penyediaan Infrastruktur EV

Next post

BYD Memanggil Balik Lebih 50,000 EV Model Tang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *