Servis / Modifikasi

Gunther Werks Mencipta Karya Agung Dengan Porsche 911 Remastered Ini

Dianggap sebagai Porsche 911 “sebenar” yang terakhir, generasi 993 dipertingkatkan oleh Gunther Werks

Pertama kali diperkenalkan kepada dunia pada tahun 1963, Porsche 911 telah menjadi salah satu kereta sport yang paling ikonik dan dikenali yang digemari oleh hampir semua orang. Bagaimanapun peminat dibahagikan kerana generasi 993 yang dikeluarkan pada 1995 adalah generasi terakhir 911 yang air cooled.

Apabila Porsche 911 generasi 996 keluar dan water cooled, ramai yang kecewa dan menggelar generasi 993 sebagai Porsche 911 “sebenar” yang terakhir. Baik, Gunther Werks, sebuah syarikat pembuatan dan pemulihan, nampaknya bersetuju dan hanya remaster dua puluh lima kereta 911 generasi 993 dan semuanya kelihatan mengancam.

Berpangkalan di Huntington, California, kerja Gunther Werks semata-mata bertumpukan Porsche 911 generasi 993 dan bila melibatkan 993 Porsche 911 yang dimaster semula ini, mereka melakukan banyak “kerja” untuk menjadikan kereta ini berkuasa dan moden yang mungkin tanpa kehilangan pengalaman analog yang menjadikannya begitu ikonik.

Satu-satunya bahagian asal yang kekal daripada Porsche 911 generasi 993 ialah blok enjin dan casis keluli, selebihnya telah ditukar secara individu oleh Gunther Werks supaya setiap satu daripada 25 contoh menampilkan dalaman dan luaran yang unik.

Pacuan roda belakang yang dimaster semula Porsche 911 generasi 993 ini menampilkan enjin turbo berkembar Rothsport Racing 4.0 liter dan kipas rata terbitan perlumbaan serta penyejukan bercas cecair yang memberikan kereta 600hp dan dalam mod perlumbaan kuasa meningkat kepada 700hp. Dan yang terbaik sekali ialah, ia datang dengan transmisi manual 6-kelajuan.

Mereka menggunakan begitu banyak gentian karbon pada Porsche 911 generasi 993 yang dimaster ini sehinggakan berat kereta itu kurang 500 paun daripada yang asal. Malah, terdapat juga banyak gentian karbon di bahagian dalam.

Lebih-lebih lagi, Porsche 911 generasi 993 remastered menampilkan tudung bolong hadapan baharu, yang menambah daya ke bawah, fascia hadapan dengan bukaan salur masuk yang lebih besar untuk penyejukan yang lebih baik, spatbor depan berventilasi untuk melepaskan aliran udara dari telaga roda, skirt sisi aero yang dilebarkan dan panel bahagian belakang yang berventilasi dengan sistem pengambilan udara ram.

Selain itu, Porsche 911 generasi 993 remastered juga mempunyai panel bumbung gentian karbon gelembung berkembar, sayap belakang aero berfungsi gentian karbon dan bampar belakang jaringan terbuka dengan extended diffuser.

Pelanggan Porsche 911 generasi 993 remastered oleh Gunther Werks boleh memilih pakej touring yang menambah tempat duduk hollow carbon fiber, spoiler ducktail, trunk gentian karbon dan enjin yang ditala semula yang dioptimumkan untuk pemanduan santai .

Anda suka 993 Porsche 911 remastered oleh Gunther Werks? Kami rasa ia kelihatan hebat dan berharap mereka akan membuat lebih banyak lagi kerana kita tidak boleh katakan terlalu banyak analog dalam dunia digital hari ini.

Previous post

10 Sebab Mengapa Proton X50 Adalah Kenderaan Paling Laris

Next post

Toyota Sienta Serba Baharu Dilancarkan Di Jepun

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *