Berita Auto

10 Sebab Mengapa Proton X50 Adalah Kenderaan Paling Laris

Kami cungkil sebab mengapa Proton X50 begitu popular sehingga ia melebihi jualan setiap kenderaan lain.

SUV Proton X50 baru-baru ini telah menjadi kenderaan terlaris di Malaysia dan semasa kami menulis mengenainya (pautan di sini), kami tidak pernah menjelaskan sebabnya, jadi mari kita terokai 10 sebab mengapa Proton X50 begitu popular.

Mari kita teruskan, sebab nombor satu, Proton X50 didatangkan dengan pelbagai sentuhan dan ciri premium seperti pelindung matahari dan bumbung matahari, fob kunci yang tebal dan premium, bahagian dalam kulit dua tona dan banyak lagi.

Nombor dua, paip ekzos empat yang anda lihat di belakang Proton X50 bukan tipu! Walaupun kereta lain menyembunyikan hujung ekzos mereka dan menggunakan hujung ekzos palsu, ini menyegarkan dan menjadikan kereta kelihatan lebih muda.

Nombor tiga, tiga mod pemanduan, iaitu eko, normal dan sport, dan paparan pemandu digital dalam proton X50 semuanya boleh disesuaikan dan sebenarnya, stereng, kotak gear dan paparan pemandu semuanya boleh bertukar antara mod secara bebas. Jadi jika anda mahu kotak gear dalam sukan dan stereng dalam mod eko, anda boleh melakukannya.

Nombor empat, Proton X50 didatangkan dengan ciri menarik yang menunjukkan kereta itu mempunyai kesan after burner pada paparan pemandu digital apabila memecut.

Nombor lima, walaupun hanya 3 silinder, enjin petrol pengecas turbo 1.5 liter licin dan cukup berkuasa untuk kegunaan harian dan sebagai 3 silinder, Proton X50 menawarkan penjimatan bahan api yang hebat.

Nombor enam, Proton X50 hadir dengan sistem infotainment interaktif yang kini boleh menerima kemas kini OTA menjadikan hidup lebih senang. Apl pautan Proton boleh meningkatkan lagi ketersambungan dan kemudahan memiliki kereta ini.

Nombor tujuh, proton X50 adalah satu-satunya kereta dalam julat harganya yang menawarkan tahap 2 ADAS yang merangkumi cruise control pintar, amaran blind spot dan banyak lagi.

Nombor lapan, cruise control pada Proton X50 membolehkan pemandu menetapkan jarak dari kereta di hadapan, yang menghalang kereta yang lebih kecil daripada memotong tidak seperti kebanyakan kereta lain dalam segmen ini yang meninggalkan jurang yang besar antara kereta di hadapan.

Nombor sembilan, tahap NVH pada Proton X50 agak baik kerana Proton menguji kereta itu selama berjam-jam di jalan raya Malaysia untuk memastikan semua butiran mengenainya adalah yang terbaik.

Akhir sekali, tempat duduk belakang Proton X50 adalah selesa dan cukup luas untuk memuatkan 2 orang dewasa dengan selesa untuk pengembaraan jauh.

Sebab tambahan, anda mendapat semua ini dalam kereta yang berharga lebih sedikit RM100,000 manakala sesetengah kereta yang berharga dua kali ganda tidak mempunyai ciri-ciri ini.

Proton X50 Media Preview September 2020

Adakah kami terlepas sebarang sebab lain mengapa Proton X50 begitu popular? Mungkin, tetapi sekali lagi, terdapat banyak sebab kereta ini begitu popular. Kami berharap mereka teruskan usaha yang baik ini dan jangan lupa, perbaiki segala yang kurang memuaskan.

Previous post

Honda N-ONE: Satu Peluang Yang Terlepas

Next post

Gunther Werks Mencipta Karya Agung Dengan Porsche 911 Remastered Ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *