Hibrid, Elektrik, HidrogenUncategorized

Volkswagen ID. Buzz Dan ID. Buzz Cargo Debut

Volkswagen ID. Buzz yang ditunggu-tunggu kini tiba.

Sejak Volkswagen memulakan perjalanan elektrik mereka dengan barisan produk ‘ID.’ mereka, satu-satunya kenderaan yang ditunggu ramai ialah bas mikro elektrik yang telah digoda sebagai konsep sejak tahun 2017. Kini, Volkswagen ID. Buzz dan varian komersialnya, ID. Buzz Cargo, telah diberi pendedahan rasmi.

Buat masa ini, terdapat ID. Buzz yang ditawarkan dengan hanya 2 baris tempat duduk dengan jarak roda standard dengan sama ada 2 atau 3 tempat duduk di hadapan. Akan ada model jarak roda lanjutan untuk pasaran AS yang mungkin membawa deretan tempat duduk tambahan, tetapi rancangan ini belum dikongsi sepenuhnya.

Buat masa ini, nilai jualan ID. Buzz ialah keluasannya untuk penumpang dan bagasi mereka, dengan 1121 liter ruang tersedia walaupun dengan 5 orang yang duduk selesa.

Dengan barisan kedua tempat duduk dilipat, beban kapasiti digandakan dengan berkesan. ID. Buzz Cargo mempunyai partition tetap yang memisahkan kawasan kargo dengan penumpang, membebaskan 3.9m³ ruang kargo.

ID. Buzz berdasarkan Kit Modular Electric Drive yang dikenali sebagai MEB dan menampilkan perisian berjenama ID terkini dengan kemas kini melalui udara tersedia. Ia juga menampilkan ketersambungan Car2X untuk amaran bahaya masa nyata. ID. Buzz disebut-sebut sebagai MPV pertama dengan aerodinamik sebuah kereta. Pekali seretannya hanya 0.285, kira-kira setanding Chevrolet Volt 2016 atau Volkswagen Passat CC dari beberapa tahun lalu.

Ciri keselamatan standard termasuk brek kecemasan Front Assist dan bantuan menjaga lorong Lane Assist. Pilihan ialah ciri pemanduan separa autonomi dengan assisted lane-changing di lebuh raya yang dipanggil ‘Travel Assist with swarm data’. Letak kenderaan automatik pada laluan yang disimpan sebelum ini juga merupakan ciri baharu ID. Buzz.

Akan ada satu pilihan bateri untuk ID. Buzz dan ID. Buzz Cargo yang dinilai pada 77 kWj dan diletakkan di bawah lantai. Ini menghantar kuasa kepada motor elektrik 150kW yang dipasang pada gandar belakang dengan tork 310Nm. Kelajuan tertinggi dihadkan kepada 144km/j. Pengecasan boleh dilakukan melalui pengecas AC 11 kW atau dengan stesen pengecas pantas DC sehingga 170 kW untuk meningkatkan peratusan bateri daripada 5% kepada 80% dalam masa 30 minit sahaja. Pengecasan Dwi Arah adalah mungkin untuk aplikasi vehicle-to-home.

Pesanan untuk ID. Buzz ini dijadualkan pada Mei 2022, dengan kereta itu dihasilkan di kilang Hanover.

Previous post

BMW Memanggil Balik 1.03 Juta Kereta Kerana Risiko Kebakaran Enjin

Next post

Honda Integra Terbaharu Didedahkan Sepenuhnya Di Bawah Jenama Acura Di AS

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *