Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Booking Untuk Trak Pikap Mazda BT-50 Kini Dibuka

Mazda BT-50 baharu ini adalah adik kepada Isuzu D-Max yang paling laris.

Direka semula sepenuhnya buat kali pertama dalam tempoh sembilan tahun, trak pikap Mazda BT-50 4×4 serba baharu akan datang ke Malaysia, mengekori pemenang anugerah Isuzu D-Max. Jadi, mengapa kami sebut D-Max dalam artikel ini tentang Mazda BT-50?

Mazda BT-50 lama

Seperti Mazda BT-50 (generasi kedua) sebelum ini yang dilancarkan pada Februari 2013 daripada RM89,800 dan seterusnya dalam pelbagai varian adalah sama seperti Mazda BT-50 generasi pertamanya yang merupakan Ford Ranger rebadged yang dibangunkan dan dikilangkan bersama di Rayong Thailand untuk pasaran ASEAN.

Untuk generasi ketiga semua BT-50 baharu, rangkaian kuasa dan platform dibekalkan oleh Isuzu Motor Limited.

Dilancarkan secara rasmi pada Jun 2020, jualannya sangat baik kerana Mazda BT-50 serba baharu ini menggabungkan prestasi lasak luar jalan dengan pemanduan di atas jalan yang diperhalusi, menggunakan enjin diesel empat silinder 3.0 liter turbo.

Menyampaikan kuasa 140kW dan tork 450Nm, berat badan pikap 4×4 yang dikurangkan dan enjin yang lebih cekap menjanjikan penjimatan bahan api yang lebih baik, sambil memastikan keupayaan dan serba boleh untuk pelbagai tugas dengan kemungkinan kapasiti menunda 3,500kg (yang tidak akan digunakan oleh pemilik Malaysia) dan lebih 1,000kg muatan (yang mungkin tidak akan digunakan sepenuhnya oleh pembeli Malaysia).

Komitmen Mazda untuk menawarkan keselamatan terbaik dalam kelasnya diteruskan daripada kereta penumpang dan SUV kepada Mazda BT-50 serba baharu ini, yang membawa ciri baharu kepada segmen untuk memenuhi piawaian keselamatan yang lebih ketat.

Buat pertama kalinya Adaptive Cruise Control, Autonomous Emergency Braking, Lane Departure Warning, Blind Spot Monitor dan Rear Cross Traffic Alert semuanya tersedia sebagai peralatan standard.

Sejak penampilan pertamanya pada tahun 2006, Mazda BT-50 telah dijual terutamanya di rantau termasuk Oceania, ASEAN, Amerika Tengah dan Selatan, Timur Tengah dan Afrika. Reka bentuknya yang sporty dan berkuasa, prestasi pemanduan yang luar biasa yang mampu menghadapi semua jenis situasi pemanduan, dan kefungsian semuanya dipandang tinggi oleh pemandu yang aktif memandu trak pikap.

Model kedua yang direka bentuk semula sepenuhnya bertujuan untuk membawa keseronokan dan keseronokan pelanggan. Berdasarkan trak pikap Isuzu, penjagaan khas diberikan kepada reka bentuk kenderaan, kemudahan penggunaan dan mewujudkan ketenangan fikiran bagi penghuninya.

Reka bentuk Mazda BT-50 serba baharu menzahirkan keindahan unik tema reka bentuk Kodo-Soul of Motion Mazda dengan kuasa, keliatan dan fungsi utilitarian yang sesuai dengan trak pikap.

Mazda membangunkan BT-50 dengan tujuan untuk membuat perjalanan dan masa yang dihabiskan di dalam kenderaan itu sangat menyenangkan. Prestasi pemanduan, fungsi dan keselamatan kenderaan memenuhi keperluan aktif pelbagai situasi di mana pelanggan boleh menggunakan trak pikap.

Spesifikasi utama BT-50 serba baharu adalah seperti berikut.

Previous post

Berita Baik Untuk Pemilik Toyota AE86

Next post

Toyota Hilux, Fortuner Dan Innova Baharu Dibuka Untuk Tempahan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *