Berita Auto

Lakaran Model Honda CR-V 2022 Muncul Di Media Sosial

CR-V generasi seterusnya ini mungkin meminjam reka bentuk macho yang sama dengan adiknya yang lebih kecil.

Kami sudah melihat bagaimana rupa HR-V generasi akan datang ini dan perbualan media sosial Malaysia tentang SUV kompak ini semakin rancak sejak penampilan pertamanya pada awal 2021.

Kini muncul berita mengenai Honda CR-V yang baharu kerana model semasa sudah memasuki tahun kelima di pasaran dan ia akan sampai 5 tahun. Dilancarkan pada bulan Julai 2017, ia merupakan kejayaan jualan serta merta dan faceliftnya pada Oktober 2020 juga merupakan pemenang segmen.

Berita dari portal automotif Rusia Kolesa menunjukkan rendering tidak rasmi CR-V generasi ke-6 yang kelihatan seperti kakak kepada HR-V yang lebih kecil. (di bawah ini adalah lakaran kurang tepat yang telah dikongsi dulu).

Bermula dari depan, rendering dari Kolesa menunjukkan bahawa CR-V generasi seterusnya ini akan mempunyai gril depan trapezoid besar yang sama dengan HR-V yang baru dilancarkan.

Juga dipinjam dari saudara SUVnya yang lebih kecil adalah satu set lampu depan LED yang lebih langsing untuk estetika frontal yang lebih tajam, tetapi yang terkeluar dari model keluar adalah air intake rendah yang lebih besar diapit di kedua sisi oleh side gills besar.

Lakaran di sini juga menunjukkan bahawa CR-V generasi seterusnya akan menampilkan profil sampingan yang serupa dengan kereta semasa. Walaupun dengan garis sill yang lebih tinggi dan garisan bumbung yang boxier, untuk menampung tempat duduk ketiga dengan lebih baik.

Ini sedikit bertentangan dengan spy shot yang ada, yang menunjukkan bahawa CR-V generasi seterusnya ini ada muncong yang lebih panjang dan lebih ramping dengan apa yang dilihat pada rendering di atas.

Spy shot itu juga menunjukkan yang SUV Honda yang akan datang ini lebih besar daripada model keluar. Sesuatu yang belum benar-benar dijelaskan melalui lakaran ini di sini.

Yang jelas dari gambar-gambar di sini adalah bahawa CR-V generasi keenam ini masih mengekalkan lampu belakang menegak, yang telah menjadi standard pada model ini sejak iterasi pertama yang dilancarkan pada tahun 1996.

Kluster lampu hadapan pula, ia telah diturunkan secara signifikan ke titik di mana bahagian belakang kelihatan sangat mirip dengan Volvo XC60.

Kemungkinan besar masih ada paip ekzos di belakang skid plate berkilat itu. Ini kerana walaupun Honda sebelum ini melancarkan prototaip e: SUV yang cantik, pelbagai laporan pada masa ini menunjukkan bahawa CR-V generasi berikutnya masih mungkin akan menampilkan iterasi turbo-petrol 1.5 liter 4-port semasa (tempatan) dan powertrain dual-motor e:HEV hibrid (luar negara) di bawah hoodnya.

Semua yang dikhabarkan setakat ini adalah kemungkinan akan mengikuti reka bentuk papan pemuka yang sama seperti HR-V yang baharu.

Maklumat yang lebih konkrit mengenai SUV Honda yang akan datang secara amnya pasti akan tersedia dalam masa terdekat ini, dengan CR-V generasi seterusnya dijangka akan dilancarkan sepenuhnya pada tahun hadapan.

Previous post

Aplikasi Mudah Alih Mitsubishi Connect MY Ditambah Baik

Next post

Tesla Dilaporkan Akan Membeli Bateri Blade Battery BYD

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *