Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Mazda CX-30 SUV Subcompact Dinamakan Pilihan Nombor Satu Pada 2021

Mazda CX-30 memenangi anugerah Saksama Pilihan Laporan Pengguna

Mazda CX-30 adalah satu produk yang niche jika dibandingkan dengan warisnya yang lebih besar dan berharga patut, Mazda CX-5. Walau bagaimanapun, nampak gayanya ada konsensus bahawa ianya adalah pengalaman premium yang lebih berkualiti tinggi. Awal bulan ini, Laporan Pengguna menamakan Mazda CX-30 sebagai salah satu daripada 10 Pilihan Teratas pada tahun 2021.

Laporan Pengguna memberi banyak penilaian terbaik kepada model Mazda pada tahun 2021 berdasarkan kebolehpercayaan, kepuasan pemilik dan juga penilaian prestasi mereka sendiri. Model lain yang dinamakan termasuk: Mazda3, Mazda6, Mazda MX-5, Mazda CX-3, Mazda CX-5 dan Mazda CX-9. Bagaimanapun, CX-30 berjaya memasuki senarai 10 teratas pilihan mereka untuk tahun ini. Hampir setiap kategori lain dimenangi oleh jenama Jepun kecuali kereta elektrik dan kategori SUV 3-baris saiz tengah, yang pergi kepada Tesla Model 3 dan Kia Telluride. Tidak ada kejutan di sana.

Harus diingatkan bahawa di Amerika Syarikat, Mazda CX-30 datang dengan pilihan enjin Skyactiv-G Turbo 2.5 liter, motor petrol yang sama dengan yang terdapat pada Mazda CX-5 spesifikasi penuh dan Mazda yang diimport sepenuhnya CX-9 di Malaysia.

Bagi kami, motor turbodiesel 1.8 liter Mazda CX-30 menawarkan pakej yang cukup menarik. Walaupun masih merupakan pakej yang agak padat, kami tidak dapat menafikan bahawa syarikat kereta yang berpusat di Hiroshima ini mampu memberikan tahap penyempurnaan premium. Bukan sahaja kereta itu kelihatan jauh lebih rumit daripada penawaran Jepun lain rata-rata, ia juga lebih dinamik, selesa dan lebih senyap daripada saingan. Ia seolah-olah Mazda memposisikannya untuk menentang saingan premium seperti Mercedes-Benz GLA atau BMW X1.

Anda boleh membaca ulasan kami mengenai Mazda CX-30 1.8 Diesel di sini. Para hakim DSF.my juga menyukai CX-30 sehingga memberikannya anugerah Vehicle of the Year (VOTY) tahun lalu dalam kategori Crossover of The Year tahun lalu.

Berikut adalah beberapa sorotan CX-30:

  • The CX-30 tersedia di Malaysia dengan enjin 2.0-litre naturally-aspirated petrol
  • The CX-30 berdasarkan generasi terkini architecture berkongsi Mazda3
  • The CX-30 di import sepenuhnya dari Japan
  • The CX-30 pada mulanya hanya tersedia dengan pacuan roda depan. Pada tahun 2020, model petrol AWD diperkenalkan

Previous post

Ferrari SF90 Stradale Talaan Novitec Lebih Berkuasa

Next post

Mercedes-Benz Sudah Mempunyai Cita-Cita Pacuan Elektriknya Awal-Awal Lagi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *