Berita AutoHibrid, Elektrik, Hidrogen

Model Mercedes-Benz C-Class W206 Akan Datang Ke Malaysia

Lebih baik mula simpan wang anda untuk mendapatkan W206 C-Class baharu anda bila ianya tiba.

Dalam dekad yang lalu, Mercedes C-Class telah menjadi model Mercedes-Benz paling laris (dengan jumlah tertinggi) untuk jenama di seluruh dunia. Sejak pengenalan global model terkini 2014 yang anda lihat di bilik pameran kami di seluruh negara, lebih dari 2.5 juta sedan dan juga station wagon (tidak secara rasmi dijual di Malaysia kerana pembeli tak minat) model telah terjual.

Secara keseluruhan, lebih daripada 10.5 juta kereta Mercedes-Benz dalam kategori ini telah dihantar kepada pelanggan sejak tahun 1982.

Well, W205 C-Class semasa masih amat popular di Malaysia sebagai pembelian baharu dan juga AP import terpakai. Harga jualan barhau bermula dari RM259k untuk C200 hingga RM304k untuk C300. Harga jualan Recon AP berbeza dari RM165k (untuk unit berusia 4-5 tahun) dan tiada jaminan dan after sales disediakan.

Mercedes-Benz C 300 4MATIC

Oleh itu, lebih masuk akal untuk membeli model C-Class yang baharu, dengan potongan cukai jualan dan beberapa tawar-menawar yang keras dan mendapat jaminan penuh dan lepas jualan.

Popularitinya di Malaysia semakin meningkat dari tahun ke tahun dan model demi model dan ketika gambar spy dari semua model baharu 2022 pertama kali diperlihatkan pada awal November 2020, sudah ada pelanggan yang siap membuat tempahan mereka di semua bilik pameran.

Mercedes-Benz C 300 e

Seperti sedan Mercedes sebelum ini, sedan W206 baharu ini telah membesar dalam dimensi berbanding model semasa dan yang akan keluar tidak lama lagi. Kedua-dua penumpang depan dan belakang mendapat manfaat daripada dimensi luaran generasi model baharu yang meningkat. Elbow-room telah ditingkatkan sebanyak 22 mm di depan dan 15 mm di belakang berbanding model sebelumnya. Ruang kepala di bahagian belakang telah meningkat sebanyak 13 mm. Berkat ruang lutut hingga 35 mm lebih banyak di belakang, perjalanan akan lebih nyaman bagi penumpang di belakang.

Teknologi kabin telah bertambah baik dengan sorotan seperti konsep paparan dan operasi dari Mercedes-Benz S-Class 2022 yang baharu (yang akan tiba di Malaysia tidak lama lagi) dengan tafsiran sporty. Ini diserlahkan oleh ciri reka bentuk lain: papan pemuka dan paparan tengah sedikit condong ke arah pemandu.

Siaran media Mercedes Benz di bawah dengan lebih maklumat.

MEDIA RELEASE: Design: Sensual purity with a sporty and elegant touch

This new C-Class already looks to be in motion at a standstill with its dynamic proportions, thanks to the combination of short front overhang, long wheelbase and rear overhang. The sporty bonnet with power domes accentuates this urge of forward motion. The windscreen and passenger cell have been moved to the rear for these classic proportions known in

the industry as “cab-backward design”. The preceding model was already a great step forward in terms of a high-value appeal in the interior, and the new C-Class goes even further with respect to modern luxury. The interior adopts highlights from the new S-Class, adding a sporty touch.

When viewed from the side, elaborately sculptured surfaces create unique light effects. Conversely, the designers have reduced lines to a minimum, which accentuates the so-called catwalk line or shoulder line even more. 

Other features producing the sporty, superior appearance include the wide track and the flush 17 to 19-inch wheels in modern designs.

The brand’s hallmark radiator grille characterizes the front. All models feature a central star, with the design and character of the radiator grille differing in the details. The base model has a central star and louvres. In the AVANTGARDE line, there are additional decorative elements in the louvres, while the radiator grille and front apron feature chrome surrounds. 

The distinguishing feature of the AMG Line is the diamond grille with the star design in chrome. The rear-end design is typical of a Mercedes-Benz saloon. The high-quality design of the tail lamps fascinates with an unmistakable day and night appearance.

In the Saloon, the lamps for the first time have a two-piece design in the C-Class, with the light functions divided between the side wall and boot lid lamps. Their precisely configured interiors also showcase the standard of particularly high quality in detail. 

Previous post

Pengganti Lamborghini Aventador Akan Dapat Enjin V12 Serba Baharu

Next post

Mitsubishi Motors Bayar Denda "Dieselgate" €25 Juta di Eropah

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *