Berita Auto

Inilah Cara Porsche Menyerahkan Kereta Baharu Semasa Pandemik

Ini adalah bagaimana Porsche memastikan proses penghantaran kereta menjadi istimewa semasa PKP.

Membeli Porsche adalah pengalaman istimewa, setiap kali. Tidak kira sama ada model 911 atau Macan – model Porsche melebihi yang lain dan pelanggan selalu mendapat perhatian yang sewajarnya, walaupun semasa pandemik. Kami menerima gambar-gambar Porsche Cayenne yang dihantar kepada pelanggan di Malaysia. Kereta itu dibeli melalui Sime Darby Auto Performance dan untuk menjadikan penghantaran tanpa sentuhan istimewa, kenderaan diangkut dengan loader tertutup

Ini akan mengekalkan kualiti dan kilauan kerja polish dan wax kenderaan. Sesiapa yang menerima Cayenne ini akan merasa seolah-olah ia adalah segar dari kilang!

Cayenne adalah kenderaan yang kompleks. Lihat video Sights & Sounds kami di bawah untuk memahami maksud kami.

Dari adjustable suspension, hingga powered sun shades, sesiapa yang memiliki Cayenne baharu pasti memerlukan sedikit panduan mengenai apa ciri baharu keretanya.

Inilah sebabnya mengapa Sime Darby Auto Performance nampaknya memberikan sedikit persembahan kepada pemilik baru melalui panggilan video dengan pelanggan.

Ini adalah salah satu cara Porsche menjaga pengalaman membeli kenderaan mereka tetap selamat dan memastikan minimum contact antara satu sama lain semasa pandemik di Malaysia.

Syarikat kereta semasa PKP

Salah satu daripada pelbagai cabaran yang dihadapi oleh syarikat kereta semasa wabak ini adalah bagaimana menyerahkan kenderaan baharu kepada pelanggan. Mula-mula dahulu, kebanyakan syarikat kereta menggunakan bilik pameran dalam talian atau bekerjasama dengan platform membeli-belah dalam talian. Ini ok untuk membuat tempahan dan mendaftarkan maklumat pelanggan. Biasanya, permohonan pinjaman akan dikendalikan melalui laman web itu sendiri atau dengan mendapatkan jurujual untuk menghubungi pelanggan secara langsung. Walau bagaimanapun, penghantaran kereta masih menjadi masalah syarikat kereta. Kami difahamkan dari pelbagai sumber. Kereta akan siap, pelanggan akan menunggu, tetapi PKP akan menghalang penghantaran dari berlaku. Kemudian, sekatan telah dilonggarkan. Namun sekarang, ianya telah diperketatkan semula.

Kerajaan Malaysia telah mengesahkan bahawa PKP akan dikuatkuasakan untuk dua minggu pertama bulan Jun 2021. Ini bermaksud bahawa syarikat kereta dan pengedar mungkin perlu melakukan inovasi cara baharu untuk mendapatkan pelanggan baharu, kerana kemungkinan perintah pergerakkan yang diperketatkan ini akan dilanjutkan lebih dari dua minggu.

Previous post

Subaru Levorg Menang Best Award NCAP Jepun 2020

Next post

Land Rover Defender 110 Kenderaan Elektrik Dibina Oleh Himalaya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *