Berita Auto

5,000 Tempahan Awal Untuk Perodua Ativa Crossover Dan Masih Meningkat

Harga Jual Lebih Rendah Dan Crossover Pemanduan Autonomi Tahap 2

Perodua Ativa dilancarkan secara rasmi oleh Pengerusi Perodua, Tan Sri Asmat Kamaludin menerusi tayangan perdana maya yang bermula pada pukul 8 malam.

“Setakat ini kami sudah menerima sekitar 5,000 tempahan untuk Perodua Ativa sejak kami mula menerima tempahan pada 19 Februari. Kami mengucapkan terima kasih kepada orang ramai atas sokongan mereka. Penghantaran akan bermula esok (4 Mac), dan kami berhasrat untuk menghantar rata-rata 3,000 unit sebulan,” kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Dato’ Zainal Abidin Ahmad.

Perodua-Ativa-Booking-virtual-showroom-2.0

Harga RM61,500 hingga RM72,000 on-the-road sebelum insurans di Semenanjung Malaysia.

Perodua-Ativa-Booking-steering-switches-3.0

“Harga kompetitif Perodua Ativa dimungkinkan dengan kadar tempatan sehingga 95 peratus, yang merupakan kadar kandungan tempatan awal tertinggi untuk mana-mana model Perodua. Malah enjin dan transmisi buatan tempatan, ” tambah Dato’ Zainal.

Perodua-Ativa-Booking-steering-5.0
Perodua Ativa Crossover_multi-function steering wheel
Perodua-Ativa-Booking-pocket-storage-6.0
Perodua-Ativa-Booking-ruang-luggage-7.0
Perodua-Ativa-Booking-papanmuka-8.0
Perodua-Ativa-Booking-kerusi-depan-9.0
Perodua-Ativa-Booking-kerusi-depan-2-10.0
Perodua-Ativa-Booking-penutup-kargo-11.0
Perodua-Ativa-Booking-poket-belakang-dan-usb-12.0
Perodua-Ativa-Booking-pemegang-cawan-depan-kiri-13.0
Perodua-Ativa-Booking-ruang-kargo-dengan-barang-14.0

Dato ’Zainal menambah bahawa Perodua Ativa adalah hasil perkongsian pintar pertama antara Perodua dan rakan teknikal dan teknologinya Daihatsu.

“Perodua Ativa dikembangkan berdasarkan platform global kerana Perodua dan Daihatsu mengumpulkan sumber daya mereka untuk menawarkan model paling kompetitif yang dapat kami hasilkan,” katanya.

Menurut Dato ’Zainal, pengenalan Perodua Ativa sangat penting kerana ia membawa kerjasama Perodua dengan Daihatsu ke tahap yang baharu dan membolehkan Perodua dan pembekalnya menyatukan komponen dan proses untuk kecekapan kos maksimum.

“Ini semua dilakukan tanpa mengorbankan reka bentuk, ciri dan citarasa Malaysia yang unik,” tambahnya.

“Penglibatan kami dengan Ativa bermula dari lakaran pertama lagi di mana 54 pereka dan jurutera kami bekerja dengan Daihatsu dalam pembangunan model ini sejak 2018.

“Kerjasama erat ini memungkinkan kami memasukkan ekosistem automotif Malaysia dalam perkembangan model ini, dan para pembekal menghadapi cabaran dan dapat mengurangkan kos mereka,” kata Dato’ Zainal.

“Kami mengucapkan terima kasih kepada Kerajaan Malaysia kerana mengiktirafkan sumbangan kami kepada ekosistem ini dan atas sokongan mereka,” kata Dato’ Zainal.

Menjelaskan lagi tentang model baharu ini, Dato’ Zainal berkata: “Ativa bermakna ‘aktif’ dalam bahasa Portugis’, dan kami percaya bahawa dengan hanya memandu uji sahaja sudah cukup untuk meyakinkan sesiapa bahawa Perodua Ativa adalah teman yang sempurna untuk gaya hidup aktif bandar yang kita hadapi sekarang. “

Ativa adalah kenderaan dengan turbocharge yang pertama Perodua, yang pertama menggunakan Continuously Variable Transmission (CVT) dan yang pertama memenuhi standard Autonomous Driving Level 2, selain menjadi kenderaan paling berpatutan di Malaysia dengan semua ini.

Perodua-Ativa-Booking-Presiden-CEO-17.0
Perodua-Ativa-Booking-Lencana-18.0
Perodua-Ativa-Booking-Rolling-Front-Right-19.0
Perodua-Ativa-Booking-Front-Face-20.0
Perodua-Ativa-Booking-Top-Back-Right-21.0
Perodua-Ativa-Booking-Infotainment-Display-22.0
Perodua-Ativa-Booking-Right-Sideview-Mirror-23.0
Perodua-Ativa-Booking-Front-Fog-Lights-24.0
Perodua-Ativa-Booking-Rear-Corner-Sensor-25.0
Perodua-Ativa-Booking-Tier-2-Cargo-Space-26.0
Perodua-Ativa-Booking-2-Tier-Luggage-Space-27.0
Perodua-Ativa-Booking-922-LCD-28.0
Perodua-Ativa-Booking-Display-Screen-29.0
Perodua-Ativa-Booking-Stereng-Balut-Kulit-30.0
Perodua-Ativa-Booking-Panel-Instrumen-31.0
Perodua-Ativa-Booking-Headlights-32.0
Perodua-Ativa-Booking-Pelancaran-33.0
Perodua-Ativa-Booking-Chairman-34.0
Perodua-Ativa-Booking-Host-35.0

Teknologi ini menyumbang kepada kecekapan bahan bakar berkadar terkemuka 18.9 km / l, menjadikannya Energy-Efficient Vehicle (EEV) kelima Perodua.

Membuat debutnya dalam Perodua Ativa ialah Advanced Safety Assist (ASA) 3.0, standard untuk julung kalinya. ASA 3.0 berfungsi pada kelajuan yang lebih tinggi (hingga 120 km / jam untuk kenderaan, hingga 60 km / j untuk pejalan kaki) berbanding ASA 2.0 semasa, dan kini dapat mengesan kenderaan roda dua serta berfungsi pada waktu malam.

Juga untuk semua varian terdapat enam beg udara, lampu depan LED automatik dengan Auto High Beam, serta Lane Departure Warning and Prevention. Varian H dan AV mendapat Adaptive Driving Beam, paparan multi-info TFT tujuh inci dan sistem infotainment skrin sentuh sembilan inci dengan pengecaman suara, sementara model teratas AV secara eksklusif mendapat Lane Keep Control, Blind Spot Monitor, Rear Cross Traffic Alert dan Adaptive Cruise Control.

Dengan Ativa yang kini menjadi sebahagian daripada keluarga Perodua, pembuat kereta itu akan membeli komponen bernilai RM6.5 bilion dari pembekal Malaysia tahun ini.

“Kami menjemput seluruh rakyat Malaysia ke kedai jualan kami di seluruh negara, di mana garis panduan COVID-19 yang ketat diamalkan untuk menjaga kesihatan dan keselamatan semua, untuk melihat, merasa dan menguji Perodua Ativa sebelum berakhirnya pengecualian cukai penjualan kerajaan pada akhir bulan Jun ,” kata Dato’ Zainal.

Previous post

Penjimatan Bahan Bakar Hibrid Plug-In TIDAK Seperti Tuntutan Angka Rasmi

Next post

Aksesori GearUp Untuk Perodua Ativa

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *