Bisnes

Ford Berkembang Untuk Menutup Volkswagen Cergaz Autohaus Di TTDI

Dealer VW 3S Cergaz Autohaus Tutup Kedai

Sekiranya anda memandu di sepanjang lebuh raya Damansara-Puchong (TTDI) menuju Desa Park City dan Sungei Buloh sejak sepuluh tahun kebelakangan ini, anda akan melihat bangunan tinggi dan bangga dengan logo Volkswagen (VW) di tepi dan di depan bangunan (seberang jalan IKEA dan Mutiara Damansara). Ini adalah bangunan pusat penjualan, perkhidmatan dan alat ganti Cergaz Autohaus Volkswagen yang memulakan perniagaan sekitar 11 tahun yang lalu pada Mei 2010.

Yang Pertama Sekali

Ya, ia adalah pusat Volkswagen 3S pertama di Malaysia dan ia adalah bangunan yang dibina khas semasa perniagaan Volkswagen berkembang pesat dan dengan rangkaian produk dan barang premium yang dijual.

Cergaz Autohaus Volkswagen showroom location

Hartanah Yang Mengagumkan

Luas keseluruhan pusat VS Taman Tun Dr. Ismal (TTDI) 3S moden yang dibina khas ini adalah 47.300 kaki persegi. Ia mempunyai bilik pameran seluas 7.000 kaki persegi di Tingkat Bawah yang merangkumi ruang pameran untuk 6 hingga 8 kereta, ruang tamu pelanggan yang selesa dan bahagian paparan Merchandise VW.

Bengkelnya pula berada di Tingkat Basement dengan keluasan 19,000 kaki persegi dengan 10 ruang kerja, Spare Parts Store dan Special Tools Room. Ia juga menempatkan Pusat Perkhidmatan Teknikal VGM dengan kemudahan latihan seperti bilik darjah yang dapat memuatkan 30 orang pelatih dan dua ruang kerja dengan kerekan untuk latihan praktikal. Kawasan pejabat terletak di Tingkat Satu dengan keluasan 8,300 kaki persegi. Tingkat Dua Pusat VW TTDI 3S ini mempunyai halaman kereta seluas 13,000 kaki persegi yang boleh memuatkan sekitar 80 kereta baharu.

Cergaz Autohaus adalah anak syarikat milik penuh Permaju Industries Bhd yang tersenarai di BSKL yang telah melalui pengembangan yang agresif dalam perniagaan automotifnya sejak ia masuk melalui anak syarikat milik penuhnya, Cergazam Sdn Bhd yang pada satu masa mempunyai tiga Pengedar Chevrolet 3S, di Petaling Jaya, Pulau Pinang, dan Johor Bharu pada bulan November 2007 dan di Pulau Pinang pada bulan November 2008. Bilik pameran ini juga ditutup beberapa waktu yang lalu.

Cergaz Autohaus Volkswagen pylon

Satu Lagi Lingkup

Akhir tahun lalu ketika kami memandu lalu ruang pameran ini menuju plaza tol, kami melihat sebuah kren menurunkan tiang Volkswagen dan kami serta merta membuat pusingan U untuk menyiasat apa yang sedang berlaku. Dengan sedikit perbualan bersama kakitangan bengkel kami dimaklumkan bahawa disebabkan oleh permintaan dan jualan yang merosot, pemilik perniagaan ini telah memutuskan untuk menamatkan francais Volkswagen mereka dan memperluaskan dealership Ford semasa mereka yang terletak di tapak perniagaan kecil jauh sedikit di jalan yang sama.

Cergaz Autohaus Volkswagen work in progress

Ford Berkembang

Ya, Cergaz juga mempunyai perniagaan Ford yang semakin meningkat dan mereka memindahkan dealer Ford mereka ke bangunan yang lebih besar dan lebih baik ini. Pada minggu-minggu berikutnya kami menunggu logo Ford dipasang dan operasi perniagaan dimulakan dan sehingga hari ini anda dapat melihat perniagaan Ford 3S mereka sedang berjalan di bekas wakil penjual VW ini.

Pelanggan Volkswagen mereka di kawasan sekitar sekarang perlu mengunjungi VW Sri Hartamas atau pergi lebih jauh ke VW Glenmarie untuk keperluan jaminan dan perkhidmatan mereka.

Cergaz Ford Showroom TTDI

Yang Lain

Pada awal 2019, kita menyaksikan pusat Federal Auto Wagen 4S ditutup di sepanjang Jalan 222 dan beberapa minggu kemudian, pusat Volkswagen 4S di Selayang dan pada akhir tahun 2019 pusat 4S yang terletak di No. 8, Jalan Dua, di luar Jalan Sungei Besi, 55200 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur ditutup. Cawangan ini dibuka semula beberapa minggu kemudian di bawah pemilik baru, GVE Asia.

Cergaz Autohaus Volkswagen logo removal

Berita di atas adalah untuk memberitahu semua pemilik Volkswagen di kawasan sekitarnya bahawa mereka perlu mencari perkhidmatan Volkswagen dan outlet jualan alternatif untuk tuntutan perkhidmatan dan jaminan sekiranya perlu. Berikut adalah senarai pengedar Volkswagen yang ada di Malaysia yang boleh anda lawati.

Volkswagen dealership location in Malaysia_2021 january
Previous post

BMW & MINI Malaysia Kini Mempunyai Jaminan Paling Teruk Sebagai Standard

Next post

BMW Dan MINI Umum Senarai Harga Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *