Bisnes

Bilik Pameran FA Wagen Volkswagen Jalan 222 Bungkus

Kini kurang satu lagi tempat di Malaysia untuk membeli, dan menyelenggara jenama Volkswagen anda sekarang. Kami dimaklumkan beberapa minggu lalu bahawa ruang pameran, jualan, perkhidmatan dan alat ganti  FAW Wagen Volkswagen PJ di Jalan 222, Petaling Jaya akan ditutup. FA-Wagon-Bungkus 3

Kami lalu dan lihat pada waktu itu mereka masih berniaga tetapi dengan hanya segelintir kereta di bengkel dan beberapa unit Volkswagen baru di bilik pameran.

Kemudian pada Khamis lepas, kami lalu bilik pameran Jalan 222 Volkswagen ini dalam perjalanan ke satu meeting dan kami lihat bilik pameran itu seperti yang anda lihat dalam gambar-gambar ini. Tutup sepenuhnya. Bungkus.

BHP Banner FA Wagen

Kami periksa laman web syarikat turut mengesahkan bahawa bilik pameran Volkswagen ini ditutup kerana ianya tidak disebut langsung dimana-mana dilaman web mereka.

Kami kemudian menghubungi seorang jurucakap dari FA Wagen dan jawapannya adalah jumlah perniagaan yang rendah dan sentimen pasaran yang perlahan memaksa perniagaan mereka ditutup.

Dengan penutupan ini, kami kini memerhati kedai Volkswagen lain untuk melihat sama ada mereka akan meneruskan perniagaan mereka atau tidak.FA-Wagon-Bungkus 2

Untuk Maklumat Anda:

FA Wagen Sdn. Bhd. (FAW) adalah peniaga yang sah untuk kenderaan Volkswagen di Malaysia dan menawarkan pelbagai produk dan perkhidmatan Volkswagen. Sejak membuka pengedar pertama pada bulan Jun 2007, FAW telah berkembang dengan lokasi di seluruh negara dan kini mereka masih beroperasi di Selangor (Glenmarie), satu di Kuala Lumpur (Sri Hartamas), dan satu di Johor (Skudai).

FA Wagen adalah sebahagian daripada Federal Auto Holdings Berhad (FAHB) sejak tahun 1960 lagi apabila Federal Auto Co. Ltd. diasaskan di Pulau Pinang oleh empat ahli perniagaan.

Jenama kereta pertama yang dikendalikan oleh syarikat itu ialah Volvo, sebuah jenama yang akan menjadi sinonim pada tahun-tahun berikutnya.

Pada tahun 2005, MBM Resources Bhd (MBM) memperolehi majoriti saham (69.6%) dalam kumpulan itu. Pemilikan baru oleh syarikat public-listed ini menyaksikan FAHB mendapat dorongan lebih kuat dalam pertumbuhan dan perkembangannya ketika mendekati ulang tahun ke-50nya.

Di kesemua cawangan jualan, yang dibuka 7 hari seminggu, pelanggan boleh melihat dan menguji model Volkswagen terkini. Pakar Perunding Jualan yang terlatih sepenuhnya di seluruh dunia bersedia untuk memberikan maklumat serta membantu mereka dalam proses pembelian. Perkhidmatan kewangan dan insurans juga disediakan untuk kemudahan pelanggan.

Salah satu cawangannya (Sri Hartamas) adalah pusat 3S yang menawarkan jualan, perkhidmatan dan alat ganti. FAW adalah pengedar Volkswagen pertama di Malaysia yang membuka pusat 4S pada Februari 2012. Kini mereka mempunyai dua pusat yang menawarkan kemudahan Body and Paint (B & P) yang canggih di Glenmarie dan JB. Di kemudahan B & P ini, perkhidmatan semburan semula dan touch-up tersedia bersama-sama dengan perkhidmatan pembaikan kecil dan utama untuk kemalangan. Hanya Bahagian Tulen Volkswagen digunakan dan jika ada tuntutan jaminan, semua pusat perkhidmatan FAW diberi kuasa untuk mengesahkan dan memproses tuntutan tersebut.FA-Wagon-Bungkus 4

 

Previous post

‘Gaya Hidup Ranger’ Meneroka Kawasan Luar Dan Menjalin Silaturahim Di Sarawak

Next post

Adakah Kereta Anda Benar-benar Diservis? Atau Tidak Sama Sekali!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *