Bisnes

Geely Dan Faraday Future Menandatangani Perjanjian Kerjasama

Faraday Future juga akan disenaraikan dengan hasil $ 1 bilion untuk membiayai pengeluaran FF 91

Zhejiang Geely Holding Group dan Faraday Future bersama-sama menandatangani perjanjian kerjasama rangka kerja yang akan menyaksikan kedua-dua syarikat itu bekerjasama dalam bidang teknologi dan sokongan kejuruteraan, dan meneroka kemungkinan menggunakan perkhidmatan pengeluaran OEM yang disediakan oleh syarikat gergasi elektronik Taiwan Foxconn dan Geely.

Awal bulan ini, Geely Holding dan Foxconn bekerjasama untuk menubuhkan syarikat usaha sama untuk menyediakan perkhidmatan perundingan OEM dan khusus yang berkaitan dengan keseluruhan kenderaan, alat ganti, sistem pacuan pintar, platform ekosistem automotif kepada perusahaan automotif global dan syarikat ride-sharing.

Pada masa yang sama, Geely Holding juga menjadi pelabur minoriti dalam penyenaraian Faraday Future. Syarikat EV yang berpangkalan di California baru-baru ini mengumumkan bahawa ia akan disenaraikan melalui penggabungan dengan Property Solutions Acquisition Corp (PSAC) untuk membantu membiayai pengeluaran FF 91, kereta elektrik Faraday Future all-elektrik, saingan-Tesla, siap- autonomi yang pertama kali ditunjukkan pada tahun 2017.

Menurut syarikat itu, saham biasa PIPE (private investment in public equity) merangkumi lebih daripada 30 pemegang saham institusi jangka panjang terkemuka dari A.S., Eropah, dan China. Penggabungan tersebut akan memberikan hasil kasar sekitar $ 1 bilion kepada syarikat gabungan, yang bernama Faraday Future Inc., untuk menyokong pengeluaran dan pengiriman FF 91 yang berskala dalam 12 bulan selepas transaksi ditutup.

Previous post

Toyota Mendahului Jualan VW Group Tahun Lalu Dengan Lebih 200000 Unit

Next post

Jualan EV Di Eropah Naik 147% Pada 2020

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *