Berita Auto

Pelaksanaan Penjenamaan Semula Lengkap Kia Dijelaskan

Kia adalah syarikat yang telah lama berkembang. Ia pernah dilihat sebagai alternatif ‘baik sedikit’ kepada Proton. Hari ini, mereka mempunyai kereta yang menggunakan SUV terbesar di AS dan juga pilihan gaya hidup yang lebih sporty dari Jerman. Dan selain kejatuhan jualan tahun lalu, mereka masih menjual hampir 3 juta kereta setiap tahun. Tetapi jenama tahu bahawa masa sudah berubah dan mereka harus menyesuaikan diri untuk masa depan. Untuk tujuan itu, mereka baru saja mengumumkan strategi penjenamaan semula utama.

Awal Januari, mereka secara rasmi mempamerkan logo dan slogan baharu mereka.

Hari ini mereka mengeluarkan beberapa video menjelaskan bagaimana jenama itu merancang untuk mengubah dirinya dalam beberapa tahun yang akan datang.

Bahagian pertama pembentangan merangkumi asasnya. Mereka mengubah nama mereka dari “Kia Motors Corporation” kepada “Kia Corporation” atau hanya “Kia”. Mereka beralih dari model perniagaan pengeluaran tradisional kepada perniagaan baharu dan mobiliti secara umum.

Bahagian ke-2 berkenaan peralihan. Mereka membincangkan bagaimana syarikat itu memulakan pengeluaran basikal, kereta bertahun-tahun, dan akan terus membantu manusia bergerak dan berhubung pada masa hadapan. Tetapi kemudian mereka bercakap tentang mencipta beberapa perkara lain seperti membina ruang untuk idea. Saya tidak pasti sama ada saya memahami semua itu.

Video ketiga membincangkan reka bentuk. Perkara-perkara seperti simetri logo baharu, serta warna jenama baharu disebut. Mereka menunjukkan kemunculan bahan pemasaran baharu yang kelihatan dan terasa sedikit lebih premium dan bertujuan.

Dalam pembentangan terakhir, Karim Habib menjelaskan portfolio baharu, yang merangkumi EV (diberi nama EV1-EV9), sementara portfolio yang lain akan diwakili oleh kenderaan yang dibina khas, purpose-built vehicles (PBV). Ini mungkin bermaksud nama model lama akan hilang, kita tunggu dan lihat.

Secara keseluruhan, pelancaran semula jenama ini difahami, walaupun BANYAK hiasan. Dengan menapis semua yang tidak berkenaan, apa yang dapat dilihat dari peracangan penjenamaan semula ini adalah syarikat akan maju sedikit dan ingin memperkukuhkan identitinya selain menjadi adik kepada Hyundai. Mereka memasukkan beberapa perubahan ke dalam penjenamaan semula ini, dan masanya nampaknya tepat sekali. Dengan mengeluarkan ‘Motors’ dari nama syarikat, mereka juga dapat mengubah beberapa tabiat lama mereka. Kita berharap mereka akan berkongsi lebih banyak maklumat ini tidak lama lagi.

Previous post

GoCar Subs Lancar City, Almera Turbo, X50 Dan Xpander

Next post

Suzuki Jimny Kini Turut Dibina Di India

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *