Berita Auto

BMW M5 CS Mempunyai Kerusi Belakang Individu

Harga jualan M5 CS adalah dari RM885,000 sebelum cukai tambahan dan penghantaran.

Ini adalah ciri yang sangat kita sukai dalam sedan prestasi. Versi baharu BMW M5 yang paling menarik ialah bahagian dalamnya di mana terdapat konfigurasi tempat duduk-untuk-empat dalam kulit Merino hitam dengan aksen merah Mugello dan dengan jahitan merah yang berbeza.

BMW M5 CS_front seats

Sama pentingnya ialah kedua-dua penumpang belakang mempunyai tempat duduk individu yang memeluk tubuh badan mereka sendiri.

Tidak Dibenarkan Bersantai Di Belakang

Bukan hanya super luxury cars seperti model Mercedes Maybach, Bentley Continental, Lexus LS dan Rolls Royce yang ada tempat duduk belakang individu sebagai standard, tetapi mereka lebih seperti tempat duduk kapten atau kerusi santai untuk beberapa orang. Dengan M5 CS ini, ia adalah tempat duduk peluk tubuh badan seperti yang anda akan dapati dalam Porsche Taycan Turbo.

BMW M5 CS_new gear shifter
BMW M5 CS_rear individual seats
BMW M5 CS_steering wheel controls
BMW M5 CS_steering wheel gear shift
BMW M5 CS_steering wheel control
BMW M5 CS_V8 engine

Semua Lightweight

Pemandu dan penumpang tempat duduk depan juga mendapat tempat duduk baldi karbon M yang ringan dan elektrik yang boleh disesuaikan dengan penekanan sisi yang agresif, sandaran kepala bersepadu dan logo M5 berlampu. Tempat duduk penumpang belakang adalah tempat duduk individu yang kelihatan seperti tempat duduk depan.

Headrest untuk keempat posisi tempat duduk dicetak dengan peta Nurburgring Nordschleife yang merupakan sebahagian dari pengembangan M5 CS.

Stereng ‘M’ Alcantara merangkumi bahagian berlubang dengan latar belakang merah pada posisi jam 12 dan shift paddle serat karbon ringan dengan trim merah yang sesuai pada potongan dan panel belakang. Alcantara juga digunakan untuk headliner.

Penutup konsol tengah kulit merino hitam ringan dengan jahitan berganda merah menggantikan sandaran tangan tradisional dan bersama-sama dengan ketiadaan tray tempat sandar tangan membantu mengurangkan berat badan. Lencana “CS” berwarna merah dapat dilihat pada panel instrumen dan di antara tempat duduk baldi belakang.

Tali pinggang keledar M mempunyai jahitan triwarna BMW M dan lencana “M5” juga muncul di alas lantai velor M dengan piping bespoke dan pada lencana “M5 CS” yang diterangi pada penutup pintu.

BMW M5 CS_front moving
BMW M5 CS_rear moving
BMW M5 CS_dashboard
BMW M5 CS_front race seats

Hilang Berat

CS ini mengalami penurunan berat badan sebanyak 70kg berbanding M5 stok. Ini membolehkan pemandunya mengalami pengendalian nimble yang jauh.

CS?

Kemudian ada singkatan ‘CS’ yang BUKAN bermakna ‘Comfort Sport’. CS adalah simbol untuk “Competition Sport“, sebutan untuk model BMW M GmbH eksklusif dengan kesesuaian lumba mutlak. Jadi, versi M5 ini bergabung dengan barisan BMW M2 CS, M3 CS dan M4 CS adalah sebahagian daripada tradisi ini.

Pelancaran pasaran BMW M5 CS baharu akan bermula pada suku ketiga 2021 dan di Jerman harganya €180,400.

BMW M5 CS_rear individual seats
BMW M5 CS_headrest design
BMW M5 CS_headrest

Spesifikasi BMW M5 CS

Enjin: V8-cylinder TwinPower Turbo 

Kapasiti: 4395cc

Transmisi: 8-Speed Automatic

Max Kuasa: 635bhp @ 6000rpm

Max Tork: 750Nm @ 1800-5950rpm

0-100km/h: 3.0 seconds

Top Speed: 305km/h

Previous post

Touch ‘n Go Akhirnya Mengeluarkan Surcaj Untuk Tempat Letak Kereta Menjelang S1 2021

Next post

Renault Kiger Dilancarkan Secara Rasmi Di India

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *