Berita Auto

Oh Alangkah Cantiknya BMW M4 Dengan Gril Reka Bentuk Lama

Sudah hampir dipersetujui secara universal bahawa BMW M3 dan M4 baharu adalah di antara kereta yang paling sukar untuk dilihat. Bukannya mereka jelek, mereka sekadar kurang enak. Rasanya seperti reka bentuk yang tidak apa. Kami mempunyai perasaan sendiri dengan reka bentuknya, tetapi kami juga sedar bahawa reka bentuk BMW selalunya kelihatan lebih baik dilihat depan mata sendiri. Dan beberapa reka bentuk mereka yang lebih revolusioner dapat menua dengan baik ATAU meningkatkan penjualan.

Sebagai contoh, lihatlah 5 Series E60. Kereta itu masih kelihatan cukup moden walaupun berusia sekitar 17 tahun sekarang. Era yang sama telah menghasilkan BMW 7 Series E65, yang walaupun tidak dapat dilihat, dijual seperti goreng pisang panas.

Daripada duduk dan mengeluh kerana reka bentuk M4 baharu tidak sesuai dengan cita rasa mereka, Prior Design telah memulakan langkah untuk mengusahakan bumper aftermarket untuk M4 baharu. Mereka belum menyelesaikan butiran akhir, tetapi inilah yang mereka ada setakat ini.

Inilah pandangan depan BMW M4 yang asli dengan warna merah.

Inilah yang dirancang oleh Prior Design dengan bumper aftermarketnya:

Bukankah ini jauh lebih baik secara keseluruhan. Ia berasa lebih “BMW” daripada apa yang dirancang oleh BMW sendiri. Oleh itu, Prior Design belum lagi menentukan reka bentuk akhir mereka. Mereka juga mengambil kesempatan untuk mencuba perkara lain, termasuk gril 8 Series:

Ini juga padan dengan baik dengan wajah M4 yang baharu, dan kita telah melihat rendering yang menggabungkan gril 8 Series pada muka 4 Series sebelum ini. Satu-satunya masalah besar dengan pilihan ini ialah ia kehilangan banyak identitinya. Walau apa pun ia seronok dilihat. Mereka juga melakukan versi di atas dengan sorotan merah di bibir depan.

Bahagian bawah bumper jelas merupakan pertimbangan besar untuk Prior Design. Tanpa titik permulaan dari BMW sendiri, mereka harus improvise dan mencuba beberapa perkara untuk mencari yang terbaik. Untuk itu, mereka telah memberikan beberapa contoh bumper bawah yang berbeza dan juga sekeliling gril.

Inilah set pertama, yang mempunyai keliling gril berwarna badan. Reka bentuk pertama adalah yang paling mudah, dengan pengambilan udara yang besar di kedua sisi dan satu di bahagian tengah. Permukaan licin digunakan keseluruhan dengan beberapa lipatan yang sama dari reka bentuk asalnya sehingga ke permukaan yang satu ini.

Mereka juga mencuba reka bentuk ini dengan elemen tambahan pada saluran masuk pusat dengan warna badan.

Reka bentuk yang lain mengubah keadaan secara drastik. Ada banyak sudut baharu dan pengambilan udara telah dibentuk secara drastik.

Kemudian anda mempunyai reka bentuk ini dengan gril depan dengan warna hitam. Terdapat dua rekaan, satu dengan pengambilan udara pusat yang lebih sederhana dan satu lagi dengan elemen tambahan warna badan.

Tonton video penuh (dalam bahasa Jerman) dari Prior Design.


Previous post

Fiat 500 3 + 1 Mengambil Inspirasi Dari MX-30 Dan Veloster

Next post

Pusat 3S Isuzu Baharu Dibuka di Taiping

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *