Berita Auto

Gambar BMW M3 dan M4. Suka Atau Tidak, Inilah Dia!

Sebilangan besar daripada kita terkejut dengan penampilan 4 Series yang serba baharu. Ia menimbulkan keributan dalam komuniti automotif, dengan peminat dan pembenci BMW memberikannya banyak perhatian.

Kini kita dapat menjangkakan gelombang pendapat lain yang akan muncul ketika BMW M3 dan M4 akan segera dilancarkan, dan gambar-gambarnya sudah tersiar!

Walaupun kita semua sudah menganggarkan M4 datang dengan gril buah pinggang besar yang sama dari 4 Series, ini adalah kali pertama kita melihat M3 juga mengambil penampilan yang sama. Ini adalah satu penampilan yang lari jauh dari G20 3 Series, yang mana penampilan M3 berdasarkan.

3 Series semasa

Mungkinkah ini bermaksud BMW merancang untuk 3 Series yang ditambahbaik nanti juga menggunakan gril ‘gigi berang-berang’? Sekiranya demikian, adakah anda fikir ia akan diterjemahkan kepada penjualan yang lebih baik atau lebih buruk? Mungkin fakta bahawa gril mendapat banyak perhatian adalah sebahagian daripada strategi BMW untuk kereta jumlah rendah ini.

Lagi pun, tujuan kereta-kereta ini adalah sebagai ‘loss-leaders’/‘pemimpin kerugian’. Mereka wujud untuk membina jenama dan menarik perhatian anda sementara produk pasaran besar seperti 3 Series, 5 Series, 7 Series dan model ‘X’ yang lebih kecil dighasilkan sebagai produk jualan jumlah tinggi.

Kita dapat melihat bahawa BMW sememangnya ingin mendapat perhatian mereka dengan model M ini. Seperti yang anda ketahui, kedua-dua kereta dicat dengan warna yang sangat menarik: hijau terang untuk M3 dan kuning cerah untuk M4.

Kami juga tidak pasti sama ada ini adalah warna dari senarai BMW atau jika ini dicampurkan hanya untuk model baharu ini. Malah gambar dalaman M4 ini menunjukkan kemasan dua nada dengan warna biru dan kuning bayi, kombo warna yang agak menarik.

Sebagaimana kontroversial penampilan mereka ini, pilihan powertrain harus membuat peminat gembira. Terdapat varian pacuan semua roda, yang sudah kita terbiasa sejak M5 semasa. Walau bagaimanapun, model roda belakang masih akan tersedia.

Lebih-lebih lagi manual 6-kelajuan masih tersedia sebagai pilihan, walaupun kebanyakan mungkin memilih automatik 8-kelajuan. Turbo 3 liter sebaris 6 diharapkan dapat menggerakkan kedua-dua model, dengan tork 473hp dan 598Nm. Tidak ada varian elektrik sejauh yang kita tahu.

Previous post

Vespa Primavera [RED] Kini di Malaysia

Next post

UMW Toyota Motor Komited Cungkil Bakat Muda Sukan Permotoran

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *