Bisnes

Adakah Modenas Akan Mengambil alih Francais Kawasaki di Malaysia?

Berkenaan syarikat motosikal Jepun, Kawasaki bukan pemain kecil. Syarikat ini telah menghasilkan motosikal selama lebih dari setengah abad. Di Malaysia, Kawasaki Motors (Malaysia) adalah satu-satunya pengimport, pemasang dan pengedar motosikal, alat ganti dan banyak lagi. Walaupun kehadiran mereka kuat dan mantap di negara ini, Modenas tampaknya telah membuat tawaran langsung dengan di Jepun untuk memulai pemasangan dan penambahan model Kawasaki di negara ini. Kawasaki Heavy Industries nampaknya telah meningkatkan pegangan Modenas pada tahun sebelumnya.

Kami tidak pasti dengan perinciannya, tetapi tanda-tanda pertama ini muncul ketika NAP 2020 pertama kali diumumkan. Pada majlis itu, Ninja 250 SE ABS ditunjukkan dengan penjenamaan Modenas. Dikatakan Modenas akan membawa motosikal ini ke pasaran menjelang S2 2020, tetapi nampaknya belum lagi berlaku. Buat masa ini, apa yang masih kita lihat ialah motosikal Bajaj yang Modenas sedang menjual di sini dengan lesen untuk sementara waktu.

Semasa acara pelancaran NAP 2020, pernyataan rasmi adalah bahawa Modenas akan memasang dan memasar model Kawasaki lain di bawah 700cc di dalam negeri. Mereka juga berkongsi bahawa pelaburan berjumlah RM5 juta telah dilakukan ke kilang pemasangan mereka di Gurun untuk mewujudkan semua ini.

Sumber kami mengatakan bahawa kesepakatan sekarang telah melampaui itu dan Modenas akan all-out dengan Kawasaki, mengambil alih lebih banyak daripada motosikal bawah-700cc mereka. Baik Modenas maupun Kawasaki Motors (Malaysia) secara rasmi mengatakan apa-apa mengenai perkara ini, tetapi sumber kami nampaknya cukup yakin dengan berita ini.

Yang menarik juga ialah apa yang akan berlaku kepada pemilik dan pengendali Kawasaki Motors (Malaysia) semasa. Adakah mereka akan dibiarkan oleh Kawasaki Heavy Industry atau adakah sesuatu urusan lain dengan mereka akan dilakukan?

Sumber kami mengatakan bahawa mereka akan membawa satu lagi jenama motosikal Jepun yang sudah lama hilang di Malaysia. Bolehkah anda teka yang mana satu? Kami akan memberi anda petunjuk, ianya sama dengan jenama kereta yang juga hilang dari Malaysia. Ini cerita lain untuk masa yang lain.

Tentang Kawasaki Motors (Malaysia)

Kawasaki Motors (Malaysia) Sdn. Bhd. (KMSB) adalah Pemegang Francais dan Pengimport Tunggal, Pemasang, Pengedar Motosikal Kawasaki, Jet Skis, ATV, Mule, RUV, Produk Kuasa, Alat Ganti dan Aksesori untuk Malaysia dan Negara Brunei Darussalam.

Mereka mempunyai rangkaian peniaga premium dan stokis yang mapan untuk memasar dan mempromosikan produk mereka. Pusat Khidmat Eksklusif Kawasaki (KESC) dan Kawasaki Pitstop (KPS), jaminan kualiti dan disokong dengan Pusat Servis yang lengkap, Pusat Alat Ganti yang lengkap dan strategik di seluruh negara untuk memenuhi permintaan pelanggan mereka.

Falsafah syarikat adalah untuk mencapai standard tertinggi dalam semua usahanya. Kesungguhan mereka untuk cemerlang, disokong oleh tenaga kerja yang dinamik dan komited memberi mereka peluang terbaik untuk mencapai produk dan perkhidmatan berkualiti tinggi dan berkualiti untuk ditawarkan kepada pelanggan, peniaga, rakan perniagaan dan pihak berkepentingan.

Previous post

Bugatti Akan Dijual Kepada Rimac

Next post

Garrett Turbocharger Memfail Permohonan Kemuflisan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *