Motosikal / Lain Lain Roda

Gelombang Baharu di Industri Motosikal: Kawasaki Kuching

EMOS Memperkenalkan Pusat Pameran All-Star Pertama di Malaysia Timur, Menandai Era Baharu bagi Pencinta Motosikal.

Di tengah-tengah hiruk pikuk kota Kuching pada 20 Januari 2023, Edaran Modenas Sdn Bhd (EMOS), anak syarikat sepenuhnya milik Motosikal dan Enjin Nasional Sdn Bhd (MODENAS), telah melakar sejarah dengan pelancaran rasmi pusat 4S ketiga mereka, Kawasaki Kuching.

Dibawah naungan dan pengurusan GHEE HUA CO SDN BHD, Kawasaki Kuching merupakan pengembangan ketiga bilik pameran All-Star EMOS, mempamerkan pelbagai model motosikal KAWASAKI yang menarik. Detik ini bukan sahaja penting sebagai pembukaan pengedar All-Star pertama di Malaysia Timur tetapi juga sebagai peningkatan dalam hubungan strategik antara Ghee Hua dan EMOS dan MODENAS. Pembukaan yang meriah ini disempurnakan oleh Law Kin Hin, Pengarah Kawasaki Kuching dan Ghee Hua Group, serta Roslan Roskan, Ketua Pegawai Eksekutif MODENAS, disaksikan oleh YB Dato Sri Abd Karim Rahman Hamzah, Menteri Pelancongan, Industri Kreatif & Seni Persembahan Sarawak.

Acara yang disaksikan oleh kira-kira 700 orang ini dipenuhi dengan kegiatan yang menarik termasuk pameran motosikal. Pengalaman pelancaran dihiasi dengan aktiviti budaya Sarawak seperti bertandak bermukun dan persembahan kompang. Acara ini juga dihadiri oleh ahli kelab, yang menyumbang dalam memasak hidangan tempatan Sarawak, mencipta perayaan yang penuh budaya dan memori.

Ghee Hua, yang ditubuhkan pada tahun 1968 sebagai penjual basikal, mengembangkan sayapnya ke dalam motosikal pada tahun 1970. Hubungan syarikat dengan jenama Kawasaki bermula pada tahun 2021 apabila EMOS menjadi pengedar rasmi produk Kawasaki. Komitmen Ghee Hua terhadap jenama diakui dengan penunjukkan mereka sebagai salah satu daripada 10 pengedar pertama yang dilantik sebagai Pengedar All-Star Kawasaki. Mereka kini memegang status eksklusif di Malaysia Timur.

Sebelum menjadi Pengedar All-Star Kawasaki, Ghee Hua telah menjadi rakan kongsi yang dipercayai MODENAS sejak Ogos 2000, menjadi salah satu pengedar berlesen terpanjang dan paling penting MODENAS di wilayah Kuching. Hubungan selama 24 tahun ini memainkan peranan penting dalam mempromosikan perniagaan dan produk MODENAS.

Dengan penubuhan Kawasaki Kuching, EMOS meramalkan pasaran yang dinamik untuk motosikal dan skuter Kawasaki serta MODENAS di Sabah dan Sarawak. Syarikat bertujuan untuk melancarkan 10 pusat 4S Kawasaki pada tahun 2024 dan melantik 5 Pengedar All-Star tambahan dalam tahun yang sama.

Pusat 4S All Star KAWASAKI berpegang kepada piawaian reka bentuk dan pembinaan Plaza Kawasaki di Jepun, menekankan pada paparan produk dan persembahan visual.

Untuk pertanyaan atau maklumat tambahan mengenai Kawasaki dan pengedar berlesen, sila layari laman web rasmi KAWASAKI di https://www.kawasaki.com.my/kawasaki/shop.

Terus-Terang

Langkah EMOS membuka cawangan Kawasaki Kuching bukan hanya memperkukuhkan kehadiran jenama di Malaysia Timur, tetapi juga mengukir sejarah dalam industri motosikal. Ini bukan semata-mata pembukaan pusat pameran, tetapi juga simbol komitmen dan dedikasi terhadap penggemar motosikal. Kami percaya, inisiatif ini bukan sahaja memperkayakan kepelbagaian pilihan bagi penggemar motosikal, tetapi juga mempererat hubungan antara pengeluar, pengedar, dan komuniti setempat. Pusat 4S ini, dengan standard reka bentuk dan pembinaan yang membanggakan, pastinya akan menjadi titik pertemuan baru bagi mereka yang mempunyai semangat yang sama terhadap dunia kekuatan dan kelajuan.

GALERI

Previous post

Kedatangan Smart #3 di Malaysia: Apakah Kita Sudah Bersiap Sedia?

Next post

Teknologi "Active Air Skirt": Inovasi Hyundai & Kia untuk Aerodinamik Canggih

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *