Insuran / Waranti

Kawasaki Tawar Waranti Tanpa Had Jarak

Nikmati Waranti Selama 2 Tahun Tanpa Had Jarak untuk Semua Model Kawasaki, Membuat Pemilikan Lebih Menarik dan Kurang Mendebarkan

Kepada pencinta motosikal, berita baik buat anda semua! Edaran Modenas Sdn Bhd (EMOS), anak syarikat milik penuh Motosikal dan Enjin Nasional Sdn Bhd (MODENAS), baru-baru ini telah mengumumkan bahawa mereka akan melaksanakan program waranti 2 tahun tanpa had jarak untuk semua model Kawasaki dan model yang dijenama semula Modenas dari 250cc hingga 1000cc yang didaftarkan mulai 1 Julai 2023.

Sebelum ini, sistem waranti yang sedia ada menawarkan waranti standard selama 2 tahun atau 20,000km, yang mana lebih dulu. Namun, dengan program waranti yang telah dipinda ini, pemilik kini boleh menikmati perjalanan jauh tanpa batasan untuk merasai prestasi motosikal Kawasaki dengan sepenuhnya.

Lebih menarik lagi, program waranti seluruh negara ini akan datang sebagai standard kilang dan akan merangkumi waranti Kawasaki untuk setiap bahagian baru atau aksesori yang bebas dari kecacatan pembuatan selama tempoh 24 bulan dari tarikh jualan asal oleh pengedar Kawasaki yang sah.

Syarat dan terma yang sama juga terpakai kepada pemilik baru, tetapi sila ambil perhatian bahawa waranti akan tamat dalam kes-kes tertentu selepas tempoh tertentu dari tarikh jualan kepada pembeli asal, menawarkan ketenangan fikiran serta manfaat tambahan kepada pemandu Kawasaki.

Sebagai tambahan, program ini memastikan produk Kawasaki akan berfungsi dengan cemerlang dengan penyelenggaraan dan perkhidmatan yang kerap, dan setiap model mempunyai jadual penyelenggaraan yang direka untuk menjaganya beroperasi pada tahap prestasi optimum. Kawasaki mengesyorkan kenderaan diservis oleh pengedar Kawasaki yang sah mengikut jadual perkhidmatan yang terperinci dalam manual pemilik.

Untuk memaniskan tawaran, perkhidmatan bantuan tepi jalan 24/7 juga akan dimasukkan dalam program waranti baru ini yang akan mempunyai syarat dan terma yang sama seperti waranti pengeluar standard dan akan kekal dengan motosikal Kawasaki apabila dijual atau dipindahkan kepada pelanggan baru, dengan ini menambah nilai saki baki.

Roslan Roskan, CEO Modenas menyatakan, “Dengan menghapuskan sekatan jarak dari waranti yang sedia ada, pengguna kami akan dapat menikmati motosikal mereka dengan lebih bebas dan yang paling penting dengan ketenangan fikiran. Program ini juga merupakan tanda kepercayaan dari Modenas kepada semua pengguna kami mengenai kualiti setiap produk kami.”

“Juga, kepada semua pemilik, sila pastikan anda mengikuti jadual perkhidmatan di pusat servis atau pengedar Kawasaki / Modenas yang sah dengan rapat untuk mengelakkan perlindungan menjadi terbatal kerana pencegahan adalah lebih baik daripada rawatan.” tambah beliau.

Untuk mengetahui lebih lanjut, lawati laman web rasmi Kawasaki Malaysia atau hubungi Talian Bebas Tol di 1-800-880-008 atau WhatsApp Careline di +6019-570 8135.

Dengan penawaran waranti tanpa had jarak ini, Kawasaki pastinya akan menjadi pilihan utama bagi mereka yang mencari motosikal berkualiti tinggi yang boleh diandalkan dan tahan lama. Jadi, apa lagi yang anda tunggu? Inilah masa yang tepat untuk memiliki motosikal Kawasaki impian anda!

Previous post

Modenas Lancar Kempen “Payung Kaw Kaw” Merdeka!

Next post

Pakej Baru Servis Selepas Jualan BYD Hebat

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *