Cerita Auto

SUV X70 Yang Lagi Satu Dikemas Kini Di Pameran Auto Beijing

Tidak seorang pun dari kami dapat menghadiri Pameran Auto Beijing tahun ini kerana anda tahu kenapa, tetapi kami masih meneliti apa yang berlaku di sana dengan penuh minat. Salah satu pelancaran kereta yang menarik perhatian kami adalah Jetour X70 Plus yang baharu, terutamanya sekali kerana ia berkongsi namanya dengan produk Geely Proton dengan nama yang sama.

Jetour X70 sebenarnya sudah wujud sejak 2018, dan ianya kurang jelas sama ada namanya diputuskan sebelum X70 tempatan kami dilancarkan. Apa yang kita tahu hanyalah bahawa ianya satu lagi alasan mengapa ia sepatutnya diberi nama lain.

Jetour X70 Plus baru ini merupakan versi mewah Jetour X70 semasa. Namun, jika anda membandingkan Jetour X70 standard dengan model Plus ini, anda akan melihat bahawa reka bentuknya sama sekali berbeza, dalaman dan luaran. Ini juga bukan facelift semata-mata, kerana panel badan dan bahagian dalamannya adalah acuan baharu. Jetour X70 Plus yang baharu ini mempunyai tampilan yang lebih tinggi bahkan menjadikan Proton X70 kelihatan basi. Sekurang-kurangnya dari pandangan beberapa mata.

Jelas, apa yang Jetour berkurangan adalah keaslian. Tidak ada sudut pada kereta ini yang tidak kelihatan seperti pernah dilihat. Dalam beberapa perkara, rasanya hampir terlalu terang. Tenguk saja kawalan iklimnya. Ia kelihatan seperti dari produk Land Rover / Jaguar moden. Memandangkan Chery Auto berkaitan dengan Jetour dan Jaguar Land Rover di China membuat tuntutan hak cipta akan lebih sukar untuk JLR kali ini.

Tetapi bukan hanya JLR yang mengilhami reka bentuk SUV Cina ini. Paparan skrin terapung kembar untuk kumpulan instrumen dan unit infotainment jelas diambil dari sekolah pemikiran Mercedes-Benz semasa. Gril heksagon besar dan pemilih gear rata kelihatan sama seperti Audi. Fenomena meniru kenderaan premium ini bukanlah hanya masalah jenama Cina. Baru-baru ini, Kia juga memperlihatkan tingkah laku yang serupa.

Jetour X70 Plus mempunyai dua konfigurasi powertrain untuk pasaran China:

  • 1.5 Turbo (156hp, 230Nm) dengan transmisi manual 6-kelajuan atau transmisi dwi-klac 6-kelajuan
  • 1.6 Turbo (197hp, 290Nm) dengan transmisi 7-kelajuan dual-clutch

Pelanggan Cina dianggar dapat melihatnya pada tahun 2021.

Previous post

Model Facelift Mercedes-AMG E-Class Dipamerkan

Next post

Imej Honda Civic Hatchback Generasi ke-11 Tertiris

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio. 8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio. Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *