Uncategorized

Porsche Taycan RWD Yang Murah Sedikit Debut Di China

Model pertama elektrik Porsche, Taycan, kini boleh didapati sebagai model pemacu roda belakang berkuasa rendah. ‘Model asas’ Taycan ini masih cukup terhormat dari segi jangkauan dan angka prestasi lain. Dari motor sinkron tunggal pada gandar belakang, Taycan mampu mendapatkan angka 0-100km / jam dalam 5.4 saat (dengan Launch Control) dan mempunyai kelajuan tertinggi 230km / j.

Pelanggan yang ingin membeli model pacuan roda belakang dengan beberapa ciri tambahan sebenarnya boleh memilih “Performance Battery” atau “Performance Battery Plus”. Peningkatan ini meningkatkan kuasa dari 326 PS dalam model standard hingga 380 PS atau 476 PS.

Julat elektrik NEDC adalah kira-kira 489km, lebih jauh berbanding Taycan pacuan semua roda.

Taycan RWD standard dilengkapi dengan steel springs tetapi boleh dilengkapi dengan suspensi udara adaptif dengan teknologi 3-chamber dengan Active Suspension Management Porsche.

Varian Taycan baharu digerakkan dengan motor sinkron magnet kekal pada gandar belakang. Hingga 300 kW (408 PS) kuasa overboost dengan Launch Control tersedia dari Performance Battery dan hingga 350 kW (476 PS) dari Performance Battery Plus. Kuasa nominal masing-masing 240 kW (326 PS) dan 280 kW (380 PS). 0-100 km / jam dalam 5,4 saat dengan Launch Control. Kelajuan tertinggi kedua-dua model adalah 230 km / j. Jangkauannya menurut NEDC adalah hingga 414 kilometer dengan Performance Battery dan hingga 489 km dengan Performance Battery Plus, yang merupakan jangkauan tertinggi dari mana-mana model Taycan.

Porsche Taycan RWD mempunyai roda Aero 19 yang unik dengan kaliper brek hitam. Tidak ada harga yang diumumkan, tetapi Electrek menjangkakan ia sekitar harga Tesla Model S yang paling murah.

KENYATAAN MEDIA

Taycan drivers can conveniently charge their vehicles at home with 11 kW of alternating current (AC). An optional 22 kW charger will also be available.

The integrated Porsche 4D Chassis Control analyses and synchronises all chassis systems in real time. Both the standard steel-spring suspension and the optional adaptive air suspension, which features three-chamber technology, are equipped with the PASM (Porsche Active Suspension Management) electronic damper control system. The Taycan’s energy recuperation system is unique. Thanks to its high regenerative braking, which boasts a capacity of up to 265 kW, the majority of braking operations in everyday use are performed by the electric motor alone, without the brakes needing to do anything.

Previous post

Beberapa Unit Tesla Model 3 Ada Di Jual Di Johor Bahru

Next post

Hankook Tawar Rebat Tunai Bagi Pembelian Ventus Prime 3 K125

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *