Berita Auto

Bentley Telah Sehingga Kini Bina 20,000 SUV Bentayga

Bentayga mungkin bukan SUV mewah tercantik dalam segmen ini tetapi menggabungkan kemewahan yang tiada tandingannya dengan prestasi yang mudah dan kegunaan seharian. Dengan powertrain W12 serba baharu, Bentayga adalah SUV terpantas, paling kuat, paling mewah dan paling eksklusif di dunia. Ia menawarkan pengalaman memandu Bentley yang sebenar dan mempamerkan ciri teknologi inovatif.

Direka, direkayasa dan buatan tangan di Crewe, gaya Bentayga adalah Bentley tulen. Ukiran dengan pelaksanaan yang elegan dan abadi, ia mengimbangi atletisma dengan keyakinan. Dari lampu depan empat bulat LED dan gril matriks besar, hingga saluran kuasa yang khas dan kekuatan otot, DNA Bentley kelihatan jelas keseluruhan.

Kereta mewah dan pembuat SUV Britain, Bentley Motors telah mengumumkan bahawa ia telah mencapai tonggak pengeluaran dengan membina Bentayga ke-20,000 sejak 2016. SUV mewah Bentayga, SUV terpantas dan paling mewah di dunia, menawarkan pengalaman pemanduan Bentley yang sebenar dan mempamerkan pengalaman yang tiada tandingannya kemewahan digabungkan dengan prestasi yang mudah dan kegunaan seharian.

Bentayga yang memenangi pelbagai anugerah menetapkan penanda aras SUV mewah pada tahun 2016, menawarkan pengalaman Grand Touring kepada pelanggan yang tidak dibatasi oleh landskap atau keadaan. Keupayaan memandu ke mana sahaja dan kemewahan yang tidak menentu adalah ciri khas Bentayga, berkuasa, individu dan indah dalam ukuran yang sama, Bentayga adalah untuk mereka yang menuntut kemewahan tanpa kompromi. Untuk meringkaskan pencapaian kereta, Bentley hari ini telah menyiarkan sebuah filem pendek yang memperlihatkan kereta itu memberikan janji kekuatan, prestasi dan kemewahannya.

Bentley Bentayga Speed Rear

Pelanggan pertama menerima kenderaan mereka pada awal 2016 dan dalam empat tahun sejak itu, 20,000 Bentaygas telah dibuat buatan tangan oleh tenaga kerja mahir di kilang Bentley di Crewe. Masing-masing telah menghabiskan lebih dari 100 jam di barisan produksi khusus, di mana sepasukan 230 orang tukang memasang setiap Bentayga dengan teliti.

Pengenalan lima derivatif dan empat powertrains yang berbeza telah memberikan peluang yang lebih besar bagi pelanggan lama dan baharu kepada Bentley, untuk menambah portfolio mereka.

Generating demand also creates opportunity for competitors, however the Bentayga’s diverse abilities means that it has outsold all of its key competitors over the last four years and cemented the acclaim of the pinnacle luxury SUV.

Menjana permintaan juga memberi peluang kepada pesaing, bagaimanapun, kebolehan Bentayga yang pelbagai bermaksud bahawa ia telah mengatasi semua pesaing utamanya selama empat tahun terakhir dan mengukuhkan pujian SUV mewah yang unggul.

Bentley Bentayga Electric Vehicle

Previous post

Porsche Impact Kini di Malaysia Mengimbangi Pelepasan CO2 Dengan Sumbangan Amal

Next post

Subaru Crosstrek 2021 Hadir Dengan Enjin 2.5-Liter

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *