Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Tuner Thailand Memberi Raptor Ford Ini Penampilan Yang Hebat

Berikut adalah penyesuai trak yang berpusat di Bangkok yang mengeluarkan gambar projek ‘seni’ trak terbaru mereka. Ford Ranger Raptor ASEAN yang sudah kelihatan agresif mendapat perubahan untuk menghidupkannya sebagai Ford Raptor Amerika dengan rawatan muncung dan belakang.

Dari bilik pameran, Ford Raptor ASEAN kelihatan sangat berbeza dengan Raptor F-150 Amerika Utara. Ramai pembeli trak Ford ASEAN mahukan rawatan depan dan belakang Raptor AS yang ‘teguh’. (lihat gambar di bawah).

Ford Ranger Raptor Custom US Look

Kawalan pergerakan di Thailand memberikan penyesuai ini masa untuk meneliti cara terbaik untuk menghasilkan penampilan ini dan kami cukup teruja dan turut menginginkannya. Walau bagaimanapun, kami lebih suka ketinggian asal untuk senang akses kabin dan tayar yang kurang kejam untuk keluar masuk yang lebih mudah di tempat letak kereta. Kekuda yang luas ini tidak akan berfungsi di tempat letak kereta bandar dan mungkin juga tidak akan lepas gantri tempat letak kereta pusat membeli-belah.

Ford Ranger Raptor Custom US Look rear

Dari ruang pameran ini, Ford Raptor ASEAN datang standard dengan transmisi automatik 10-kelajuan dan Sistem Pengurusan Terrain. Berkat tork 213 PS (210 kuasa kuda) dan torsi 500 Nm (369 paun-kaki), Ranger Raptor mampu merentasi batu-batan, meloncat atas bukit berpasir, dan bermain di lumpur.

Ford Ranger Raptor Custom US Look nose

F-150 Raptor Amerika mendapat EcoBoost V-6 3.5 liter, menghasilkan 450 kuasa kuda dan tork 510 lb-ft raksasa dan bersama dengan transmisi 10-kelajuan, Raptor yang kelihatan brutal ini menarik dengan kuat dalam semua keadaan dan tidak pernah kehabisan nafas ketika memecut di jalan raya terbuka.

Ford Ranger Raptor Custom US Look front

Rata-rata bagi penduduk Bangkok kelas menengah yang mencari kereta, trak pikap itu dilihat lebih berharga daripada sebuah kereta kerana banyak sebab. Ini sebenarnya bermula sebagai alat kerja dan pengangkutan kerana trak pikap dapat digunakan untuk kedua-dua tujuan kereta umum dan juga untuk mengambil dan mengangkut semua jenis barang. Pembeli trak pikap dipasang di Thailand membayar cukai penggunaan yang lebih rendah berbanding kereta penumpang. Kadar yang lebih baik diumumkan pada tahun 2015 di mana trak pikap yang mempunyai kadar pelepasan karbon dioksida melebihi 200 gram se kilometer, cukai eksais akan meningkat menjadi 15%.

Ford Ranger Raptor Custom US Look rear

Untuk kenderaan penumpang berbingkai pikap (PPV) dengan kapasiti enjin tidak lebih tinggi dari 3.250 cc, kadar cukai akan meningkat dari 20% menjadi 25%. Bagi PPV dengan pelepasan karbon dioksida melebihi 200 gram se kilometer, cukai eksais adalah 30%.

Kemudian ada bahan bakar. Diesel (bahan bakar untuk kebanyakan trak pikap) lebih murah daripada petrol (bahan bakar untuk kereta umum) di Kerajaan dan pemerintah Thailand menaja diesel untuk membantu menurunkan biaya perniagaan penduduk.

Sebilangan besar orang Thai adalah peniaga. Mereka terlibat dalam pertanian, penjualan, perdagangan dan banyak lagi dan trak pikap menjadi alat yang sangat berguna.

Inilah sebabnya mengapa Thailand menjadi pengeluar trak pikap kedua terbesar setelah Amerika Syarikat dan menjadi hab pembuatan serantau untuk jenama global seperti Toyota Motor Corp., Isuzu Motors Ltd., Mitsubishi Motors Corp., Ford Motor Co. dan General Motors.

Previous post

Pagani Zonda Menjadi Pembahagi Bilik Di Miami

Next post

Bentley Meningkatkan Pengeluaran Untuk Pembeli China

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *